Animation er blevet et af de mest nyttige værktøjer til erhvervslivet. Bortset fra dens åbenlyse brug af underholdningsindustrien, har det mange anvendelser i andre områder som videnskab og arkitektur. Men en af de mest interessante anvendelser for animation er på det medicinske område . Det er muligt at bruge programmer som Poser og Vue uendelige for at skabe virkelig realistisk 3D medicinske animation. For eksempel, hvis du ønskede at demonstrere forholdet mellem kroppens muskler og knogler kan du foretage en animation , hvor forskellige lag forsvinder at afsløre, hvad der er nedenunder . Instruktioner
1
Køb og installere både Poser og Vue Infinite . Så gå til Daz3D og købe 3D-modellen Victoria 4 (kendt som V4 ) , standard teksturer for V4 , musklen tekstur for V4 og den separate skelet model. Installer alle disse elementer til Poser .
2
Open Poser . Vælg standard tal er lagt i scenen og slette den. Nu åbner Poser "Biblioteker " fanen til højre. Gennemse for at finde V4 figur og vælg den. Klik på singlen " pil" ikon nederst til at indlæse tallet i den scene .
3
Gennemse "Figur " bibliotek for at finde " Skeleton " figur og vælge den. Klik på den dobbelte "Pil " nederst til at indlæse tallet i den scene . Nu skal du vælge hvert af tallene i tur og bruge "Parameter Dials " at udgøre dem på den måde du vil have dem , og sørg for , at knoglerne forblive inde i V4 tal , hvor de naturligt ville være.
4
gå til " Pose " bibliotek og dobbeltklik på " Standard" V4 tekstur for at indlæse det på figuren. Gem filen .
5.
Open Vue Infinite . Vælg "File" og klik på " Import". Gå til den Poser fil, du gemte , og åbn det. I den dialogboks, der åbnes vælge at importere én ramme. Afhængigt af dit system, kan det tage lidt tid at indlæse .
6
Vælg kameraet i scene , og klik på " Animation "-ikonet øverst . Nu bruge " Animation Wizard" til at oprette en animation , hvor kameraet bevæger sig rundt figuren mens du peger på det.
7
Gå til " Scene Lag " på den nederste højre og klik på " + "-tegnet ved siden af Poser element. Dette vil åbne op to dele, V4 figur og skelettet. Vælg V4 figur . Klik på et senere tidspunkt på tidslinjen i bunden og klik derefter på " Material Editor" i øverste højre hjørne. Brug den til at gå til den muskel tekstur i Poser tekstur mappe. Udskift alle teksturer på V4 med tekstur.
8
Klik på et senere tidspunkt på tidslinjen. Igen skal du klikke på "Material Editor ", men denne gang "øge Transparency" til maksimum. Nu når du gør animationen det vil vise et tal med hud, der forsvinder at afsløre muskler og derefter knogler.