Adobes Flash -platformen gør det muligt for udviklere at skabe en bred vifte af interaktive animationer, programmer og spil . Flash bruger et scriptsprog kaldet ActionScript at skabe de interaktive elementer i Flash-animationer og apps. En vigtig del af ActionScript i Adobe CS4 er evnen til at skabe begivenhed lyttere . Begivenhed lyttere er små stykker kode, monitor knapper eller andre dele af Flash-film , de er en del af , skaber yderligere handlinger, når interaktion fra brugeren er registreret. Instruktioner
1
Start Flash CS4 -programmet. På det indledende Flash splash screen , skal du vælge at oprette et nyt ActionScript 3.0 -projekt.
2
Tilføj et objekt på scenen , som du agter at bruge som en knap eller et andet interaktivt element . Du kan oprette objektet direkte i Flash , eller du kan importere det fra et andet program ved hjælp af " Import "-funktionen i menuen Filer .
3
Klik på objektet for at markere det. Vælg "Konverter til Symbol " fra Rediger -menuen , der giver objektet et navn og indstille dens symbol typen til " Button ". Klik på " OK" for at udføre konverteringen . Når konverteret, vist egenskaberne for knappen på højre side af skærmen og give det en instans navn samt .
4
Klik på det første billede af tidslinjen for dit projekt for at markere det . Tryk på " F9 "-tasten for at åbne ActionScript scripting vinduet for rammen.
5.
Opret en begivenhed , der vil køre , når begivenheden lytteren registrerer et klik fra en bruger. Arrangementet kan være enhver scripted begivenhed funktion, der udretter, hvad du vil have din Flash-animation til at gøre, når der klikkes på knappen , hvis kunne spille en anden filmklip , dukker op en besked til brugeren eller udføre andre handlinger
< br . > 6.
Tilføj linjen " instance_name.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , eventFunction ) " uden anførselstegn , og sørg for , at tegnsætning og kapitalisering er korrekte. Stedfortræder subsystemnavnet på den knap, du oprettede for " instance_name ", og navnet på den begivenhed funktion, du ønsker at køre, når der klikkes på knappen for " eventFunction " .
7
Gem dit projekt og bruge "Test Movie " i kontrolmenuen for at bekræfte, at din begivenhed lytteren fungerer korrekt .