Animering 3-D figurer engang betød hjælp af en teknik kaldet " stop-motion " animation. Stop motion involverede en omhyggelig og tidskrævende proces at flytte en fysisk model af en lille afstand , så at fotografere et enkelt billede af den animerede sekvens . I dag har computere udskiftet både de fysiske modeller og stop motion metode . Computer design programmer , foruden muligt kunstnere til at skabe enhver tænkelig karakter kan automatisk udfylde alle de animationsrammer at en animator ikke opretter. Den resulterende sparet tid lader animatorer fuldføre film meget hurtigere end stop-motion animatorer kunne. Ting du skal
3- D design program med en animation komponent
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn din animation program , og klik derefter på "Åbn " i opgørelsen af programmets menuen "Filer" . Navigere til og vælge at åbne filen af en eksisterende karakter. Du vil føje et skelet til det tegn , så du kan animere det.
2
Klik på " Bone " objekt fra dit program 's " Draw " eller "Opret" -menuen. I viewport , der viser den forfra af den karakter , i midten af den karakter torso klik , og derefter trække nedad for at vokse en rygsøjle for tegnet.
3
Klik i viewport der viser den venstre eller højre side af den karakter, og klik derefter på knoglen , du lige har oprettet. Træk knoglen for at placere den i midten af torsoen , og klik derefter på torsoen at vælge det.
4
Klik på " Modifier " menuen overskrift , og klik derefter på " Skin " modifier, som forbinder knoglerne til tegn mesh . Denne handling giver knogler at deformere (dvs. flytte og rotere ) dele af den karakter .
5.
Klik på knappen i huden modifier s parameter panel, der lader dig vælge hvor knoglerne til at linke med karakter mesh. Denne knap er normalt mærket "Add ben" eller et lignende mærke.
6
Klik rygsøjlen knogle du lavede i trin 2 . Knoglen er nu knyttet til tegnet torso.
7.
Klik på rygsøjlen for at markere det og derefter trække for at rotere eller flytte knoglen.
8
Klik på din programmets redskab til at skabe keyframes , som er udvalgte billeder af en animeret sekvens.
9
Flyt indikator, der rapporterer den aktuelle ramme af animationen op af 50 til 100 frames. Flyt rygsøjlen igen, som du gjorde i trin 7 , og derefter optage endnu keyframe .
10
Gentag Trin 9 et antal gange , indtil du har foretaget mellem tre og fem keyframes .
11
Tryk på "Play" knappen under " animation "-menuen for at afspille animationen. Kun den karakter, ikke knoglen , vises i animationen.