The Waves L -serie peak begrænsere er populære stykker udstyr i både studie og amatør blande miljøer. En peak limiter reducerer mængden af et lydspor s højeste lyde glat , så det ikke er bemærket af lytteren. Den L3 limiter er en næste-generations enhed indført ved Waves , der byder på flere forbedringer i forhold til L2 limiter . Multiband
Den største forskel mellem L3 og L2 er, at L3 tilbyder en Multimaximizer , hvilket er en multiband limiter . Dette betyder, at den deler lydkilde i fem separate frekvensbånd , som hver kan styres uafhængigt . Dette kan manipuleres enten ved at indtaste værdier eller gennem en GUI ( grafisk brugergrænseflade ) til plug -in. L2 virker anderledes , idet den anvender en begrænsende virkning på hele lyden jævnt og tillader ikke for så meget fleksibilitet i kontrol.
Single Band
L3 Ultramaximizer er også inkluderet med L3 -serien og er designet til at replikere forsimplede interface af L2. Designet er meget ens, selvom presets for L3 indarbejde multiband funktionalitet, der er indarbejdet i L3 Multimaximizer uden at skulle bruge sin mere komplekse interface. Derudover lyder reviewer for Mix Online hedder det, at dæmpningen eller det beløb, en lyd er reduceret, varmere på L3 , end det gør på L2.
CPU-brug
L3 s Multimaximizer og Ultramaximizer bruger den samme mængde CPU processorhastighed, hvilket er omkring tre gange så meget L2 . Dette er på grund af frekvensbåndet opdele at L3 udfører . Siden L3 blev løsladt efter L2 , blev det designet til brug med nyere computere, som kunne støtte dette niveau af CPU-forbrug . Men hvis en computer er træg , mens du kører audio software , kan det ikke være i stand til at køre L3 serien plug -ins.
Kompatibilitet
Både L2 og L3 serien 'begrænsende plug -ins er udformet som native plug -ins til brug med de fleste audio-software og TDM til brug med Pro Tools . Hvis du bruger TDM versionen af L3 -serien plug -ins , så bliver du nødt til at køre det på en Accel kort, som din Pro Tools Riggen er sandsynligvis allerede bruger. Både plug -ins kan også støtte prøvetagning på op til 96 kHz , hvilket er det højeste fleste optageudstyr kan optage og som audio software kan håndtere.