? Virtual reality bliver mere og mere nøjagtige , da udviklerne finde måder at simulere de komplekse verden , vi lever i. En af de mere vanskelige problemer, de står over for i gaming og teknologi er sund okklusion . Definition
Sound okklusion blokering af lyden af store genstande mellem lydkilde og lytteren. Som vi alle ved af erfaring , det blokerende er ikke komplet , da med lys. I stedet for lyd strømme omkring forhindringer kommer fra forskellige retninger med forskellige mængder af dæmpning .
Vanskeligheder
Simulering lyd okklusion er ikke så simpelt som at gøre grafik. At fortælle , når din opfattelse af noget er blokeret, kan programmører bruge enkle ray casting, efter en lige linje (eller ray) fra kamera til at gøre indsigelse for at se, hvis stien er blokeret . Sound, men kan bevæge sig rundt om forhindringer .
Solutions
Generelt udviklere ignorere dette problem, da de løsninger er meget dyre i computerkraft. En metode til at simulere lyden okklusion er at gøre en grov model af 3d form af den virtuelle rum og bruge det til at simulere lyden bølgeudbredelse .