Når du bruger Flash Catalyst , vil du møde mange filtyper. Programmet anvender disse filer på forskellige måder, og du kan finde det nyttigt at forstå de vigtigste af dem. Nogle af disse filtyper har at gøre med den måde, at Flash Catalyst arbejder internt , og nogle af dem er de filer , at programmet udgange. FXP File
FXP fil er den fil er skabt af Flash Catalyst , når du gemmer dit projekt for første gang . Når du importerer billeder fra andre projekter såsom Adobe Photoshop, disse billeder , og de stater , som du forbinder dem med at blive en del af det FXP -fil. Den kode, Flash Catalyst udgange er også en del af den FXP -fil. Denne fil kan også importeres og redigeret af Adobe Flash Builder og Flash Professional.
MXML File
Når du opretter et program i Flash Catalyst , justere stater og import artwork , programmet skriver og opdaterer kode i baggrunden . Denne kode, den MXML -fil, er den måde, hvorpå du kan slå dine kunstværker til interaktive Flash-applikationer . MXML er et kodesprog , som du kan bruge til at designe brugergrænseflader i Flash. Fordi Flash Catalyst gør dette arbejde for dig , kan du aldrig interagere med denne fil direkte. Når du udgiver din Flash Catalyst -projektet, vil Flash Catalyst bruger MXML fil og konvertere den til en SWF-eller AIR-program . Du kan se dit projekt MXML fil ved at pege med musemarkøren til højre side af Catalyst interface og klikke på pilen til højre for Design. Vælg derefter "Code " for at se filen.
SWF fil
SWF fil er et af filtyper, du kan udlæse ind med Flash Catalyst . En SWF ansøgning er en Flash-applikation , som du kan uploade til en webserver og integrere i HTML. Meget af det interaktive indhold, som du løber ind i på internettet er sandsynligvis være Flash -baseret. Når du bygger en SWF ansøgning med Flash Catalyst , vil programmet altid navngive den resulterende SWF -filen " Main.swf ". Du kan oprette denne fil ved at klikke på "File" og derefter vælge "Publicer til SWF /AIR " valgmulighed.
AIR File
Den anden type fil, du kan skabe med Flash Catalyst er en Adobe AIR -fil. Når du udgiver en AIR -fil , Flash Catalyst bruger dit projekt MXML kode til at oprette en eksekverbar program. Du kan derefter installere AIR fil på ethvert operativsystem, der understøtter Flash. Dette skyldes AIR -filer , i modsætning til SWF-filer , der findes på brugerens skrivebord , og ikke på en webserver . Bemærk at du kan udgive din FXP projekt til AIR og SWF på samme tid.