DirectX og OpenGL er to grafik application programming interfaces eller API'er , der hjælper Google Earth generere høj kvalitet 2D-og 3D -billeder. Google Earth er afhængig disse to API'er til at give et lag af abstraktion mellem anvendelsen og de mange mulige kombinationer af operativsystemer , mikroprocessorer og grafisk bearbejdning enheder , eller GPU'er , på hvilken softwaren kan køre. DirectX Oversigt
DirectX er et proprietært grafik API for enheder, der kører Microsofts Windows-operativsystemer. DirectX er en grafisk gengivelse specifikation snarere end et program, hjælpeprogram eller hardware driver. Grafikkort producenter kan omfatte hardware-understøttelse for DirectX , at Google Earth kan bruge til at skabe realistiske , høj opløsning , 3D-billeder , samt glatte simuleringer, scene overgange og animationer .
OpenGL Oversigt
OpenGL er en platform -neutral , åben API til rendering grafiske billeder . Selvom API er anderledes, OpenGL giver Google Earth med de samme grafik performance forbedringer som DirectX. OpenGL blev oprindeligt udviklet af Silicon Incorporated Graphics. Men i dag er OpenGL API vedligeholdes af non- profit Khronos Group. OpenGL specifikationen er frit tilgængelig for GPU producenter og softwareudviklere til at indarbejde i deres produkter.
Grafikkort Krav
Google ikke specifikt anbefale enten DirectX eller OpenGL til Google Earth. Du kan konfigurere Google Earth til at operere i enten DirectX eller OpenGL rendering modes . Hvis dit system går ned eller udfører dårligt i en tilstand , Google anbefaler, at du skifter til den anden tilstand . Ikke desto mindre er både minimum og anbefalede systemkrav til Google Earth inkluderer specifikt et grafikkort med DirectX9 support.
Platform Support
Siden DirectX API er designet til computere, der kører Windows-operativsystemer kun må Linux og Mac OS X-brugere køre i OpenGL mode. Selvom OpenGL API er frit tilgængelig til brug uden licens restriktioner mange GPU producenter vælger at yde direkte hardware support til DirectX alene. Hvis din GPU understøtter OpenGL , bør Google Earth gengive grafik med den samme hastighed og kvaliteten af en DirectX -kompatibelt GPU. Hvis din GPU understøtter kun DirectX og du er en Linux eller OS X-bruger , vil dog Google Earth emulere en OpenGL -kompatibelt grafikkort i software. Software emulering sænker billedkvalitet og rendering hastighed.