Animation med MicroStation V8 og V8XM er en enkel procedure, der bruger en teknik keyframing . Placeringen og omfanget af objekter er angivet på centrale steder ( keyframes ) . MicroStation derefter automatisk opdeler afstanden mellem de steder, i rammer og flytter objektet den relative afstand for hver ramme . Du kan ændre størrelsen og rotation af objektet ved hver keyframe , hvis du vil se objektet vokse, skrumpe eller dreje . Hastigheden af animationen kan indstilles til konstant , accelerere , decelerere eller en kombination . Instruktioner
1
Åbn " Animation Settings " værktøjskasse fra Tools /Visualisering /Animation menu at gøre den første keyframe . Klik på " Opret keyframe " værktøj . Marker objektet, og klik på " Opret ". Indtast navnet og beskrivelse af genstanden .
2
Gentag trin 1 for at oprette den anden keyframe . Du kan skalere , spejle eller rotere objektet første til at gøre en mere dynamisk animation. Indtast navnet og beskrivelsen af det andet objekt .
3
Dobbeltklik på den første keyframe i " Animation keyframes " boksen for at åbne " Script Keyframe " dialog for at skabe animationen script. Sæt rammen nummer til "0 ", og interpolation til " Linear ". Vælg hastighed som " Constant " og klik " OK". Dobbeltklik på den anden keyframe i " Animation keyframes " boksen. Indstil stelnummeret til det ønskede antal frames højere end " 0" interpolation til " Linear " og vælg hastigheden som enten " Constant, Accelerate , aftagende eller Accelerate /Deceleration . "
< Br > 4
Klik på " Play " i " Animation Producer " dialogboksen for at få vist scriptet. For at oprette en glattere forhåndsvisning , tænde for grafikacceleration ved at klikke på "Change View Display Mode" redskab, som vil åbne " Set View Display Mode "-boksen.