| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
software  
  • Adobe Illustrator
  • animation Software
  • Antivirus Software
  • Audio Software
  • Sikkerhedskopiere data
  • brænde cd'er
  • brænde dvd'er
  • Datakomprimeringssystem
  • database Software
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • Educational Software
  • Engineering Software
  • Fil Forlængelse Types
  • finansiel Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • grafik Software
  • Home Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Open Source Code
  • Anden Computer Software
  • PC spil
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • præsentation Software
  • produktivitet Software
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Software betaversioner
  • Software Consultants
  • Software Development Companies
  • software Licensing
  • regneark
  • Skat forberedelse software
  • Utility Software
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandling Software
  •  
    Computer Viden >> software >> Engineering Software >> Content
    Definition af 2D & 3D Textures
    Du bliver nødt til at arbejde med 2D-og 3D- teksturer til at gøre de objekter, du opretter i Maya ser realistisk ud. Hver type tekstur har sin egen funktion og ved at lære om dem, vil du spare tid ved at vide i hvilke situationer det er hensigtsmæssigt at bruge dem. Når du bliver dygtige med at bruge hver type, kan du skabe flotte 3D scener . Textures

    Når du indstiller en tekstur i Maya, fortæller du programmet , hvordan tekstureret objektet skal forekomme én gang gjort . Du vil ikke se teksturen i alle detaljer , før du gør det. Du kan oprette disse teksturer inden Maya, og du kan også importere dine egne bitmapbilleder. Alle teksturer , som du opretter i Maya er proceduremæssige, hvilket betyder, at de er skabt med matematiske funktioner . I modsætning til pixel billeder, kan du strække proceduremæssige teksturer så meget som du har brug for, og du vil ikke miste nogen kvalitet. Derudover teksturer i Maya, uanset om 2D eller 3D , har tre karaktertræk : farve, bump og specularity . Bump er et mål for, hvor forrevne overfladen er og specularity er et mål for, hvor reflekterende det er.
    2D Textures

    Du skal bruge en 2D tekstur , når du ønsker at dække et helt objekt i en tekstur. 2D teksturer er ikke nødvendigvis enklere end 3D teksturer , de blot har en bredere anvendelse . Det vil sige , vil du placere 2D teksturer på de fleste af dine objekter . Mange 2D teksturer i Maya bibliotek , du vil bruge i stort set hvert projekt. Disse omfatter bule, klud , og havet. Du skal bruge bule helst du har brug et objekt, der ikke er helt glat. Du kan indstille den til at skabe små, næsten umærkelige bump på objektets overflade eller store forrevne knob . Additioanlly , kan du bruge klud tekstur til at simulere næsten enhver stof og havet for at simulere et vandområde .
    3D Textures

    modsætning 2D teksturer , 3D teksturer påvirke et objekt selektivt . Du vil ikke bruge det til at iklæde et objekt i en tekstur , vil du bruge det til at give et objekt lokaliserede attributter. For eksempel kan du bruge Brownske tekstur at dække en del af et fly i maling og marmor tekstur til at dække resten i rock. Når du anvender et 3D tekstur til et helt objekt , du oprette det indtryk , at objektet er hugget fra materialet tekstur repræsenterer.
    Arbejde med Textures

    anvende en tekstur til et objekt , skal du klikke på "Opret " fanen placeret på venstre side af grænsefladen , og vælg enten "2D Textures " eller " 3D teksturer . " Vælg det tekstur, som du vil bruge, den liste, der vises , klik på den midterste museknap og derefter trække teksturen på objektet. Du kan nu ændre, hvordan teksturen passer på dit objekt ved at klikke på " Texture placeringsværktøj " ligger i hovedvinduet. Når du gør det, vil små pile vises omkring dit objekt . Klik på disse for at øge eller mindske tekstur størrelse.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Beregn Checksum & NMEA 
    ·Aircraft Design Tools 
    ·Sådan Flyt i Blender 
    ·Sådan Edit Maple DAT filer 
    ·Hvordan man åbner en DXF 
    ·Sådan Konverter SolidWorks til SKP 
    ·Hvordan at plotte en linje i 3D Matlab 
    ·En TurboCAD Design 11 Øvelse 
    ·Sådan bruges SimEvents i Matlab 
    ·Sådan justeres Axes i Matlab 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan kopieres en Header i PostgreSQL 8.4 
    ·Hvad Er RC Stand til i Software 
    ·Sådan bruges Access 2007 for Real Estate 
    ·Definition af værktøjer i Microsoft Excel 
    ·AVG 8.0 Antiviris Upgrade Problemer 
    ·Sådan Konverter en PowerPoint Slide til et billede 
    ·Hvad er Photoshop bruges til 
    ·Command Line Malware Removal 
    ·Sådan får Instrumentals til Pro Tools 
    ·Sådan oprettes en standard Open Document i Nisus Write…
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com