At lære at skabe realistiske scener i den gratis billedbehandlingsprogram GIMP kan du udføre en slags visuel magi - der repræsenterer den todimensionale overflade på din computerskærm noget der tidligere kun eksisterede i din fantasi . Du kan opnå denne opgave i GIMP med en række metoder . Den ene er at samle dele af fotos eller andre realistiske scener i en ny scene. Digitale kunstnere kalder denne proces " compositing ". En anden tilgang er at skabe billeder med GIMP er filtre, som er kommandoer , som simulerer naturfænomener som perspektiv og belysning. Instruktioner
1
Klik på " Filter " i menuen, og klik derefter på et element fra " Render " undermenu , der vil producere en realistisk baggrund. For eksempel , skal du klikke på " Difference clouds " kommando, som skaber tilfældige , men naturalistisk skyformationer ved at blande forskellige mængder af sort og hvid. Klik på "OK " for at acceptere standardparametre og udfylde det aktuelle lag med et billede af skyer.
2
Klik på et rektangel eller en anden form fra værktøjskassen med lige, parallelle kanter , som klart kommunikere idé perspektiv konvergens. For eksempel " Layer " vinduets side ikon for at oprette et nyt lag klik , og klik derefter på værktøjet palettens stiplede rektangel ikon. Træk musen hen over lærredet for at definere rektanglet , som vil repræsentere en stelplade i en scene med en forgrund sfære og baggrund skyer.
3
Klik værktøjspaletten ikon formet som en trapez at køre " perspektiv " værktøj på den form, du gjorde i det forrige trin . For kuglen scene eksempel køre " Perspektiv " værktøj som netop instrueret og derefter trække på det rektangel , så den øverste kant er mindre end sin bund, og dens venstre kant er kortere end sin ret . Denne handling realistisk simulerer konvergensen af parallelle linjer, som er et vigtigt element af fænomenet lineære perspektiv. Dette trin fuldfører en jordplan til din realistiske sfære scene.
4
Klik værktøjspaletten s " Gradient fyld " værktøj , og derefter trække i den form, du gjorde i det forrige trin for at simulere realistiske belysning til denne form . For kuglen eksempel ved at klikke på farvepaletten øverste farveprøve og derefter vælge en ikke- sort farve fra skærmen , der vises. Gentag denne farvevalg opgave for den lavere farveprøve , men klik sort for farven . Klik på værktøjspaletten ikon formet som et rektangel med varierende gråtoner for at køre " Gradient fyld " værktøj , og klik derefter over rektanglet fra det foregående trin . Træk til et punkt under rektanglet , og derefter slippe musen til at fylde formen med toner , der varierer jævnt mellem de farver, du har valgt med farveprøver . Denne farvelægning simulerer lyseffekter på en stelplade .
5.
Oprette flere realistiske forgrunden elementer ved at klikke på elementer fra den " Render " sub-menu i " Filter" kommando. For kuglen eksempel , klik på " Filter" menuen " Render " element, klik derefter på " Sphere designer" kommando. Klik på "OK " for at acceptere standardindstillingerne for den kugle, og klik derefter på værktøjspaletten ikon formet som en ekspanderende rektangel. Denne handling kører " Scale " værktøj , som ændrer størrelse objekter. Træk på kuglen , indtil det ser ud til at sidde på jordplanet du færdig i forrige trin , og derefter slippe musen for at fuldføre kuglen.
6
Klik på " Filter" menuens " Belysning " sub - menuen og derefter klikke på " Drop shadow " kommando til at oprette simulerede skygger for forgrunden elementer, du har tilføjet i det forrige trin . For kuglen eksempel "Filter" menuen " Lys og skygge" undermenu klik , og klik derefter på " Drop shadow " kommando . Klik på "OK " for at anvende en skygge til kuglen og afslutte realistisk billede af en kugle sidder på toppen en stelplade med skyer i baggrunden.