GIMP er et open -source billedmanipulation program, der er nogenlunde ligner Adobe Photoshop. Men GIMP har også evnen til at producere animerede filer . Det gør den ved at omdanne de enkelte lag i et billede i sekventielle celler i en animation. Du ville ikke ønsker at oprette en funktion længde tegneserie denne måde, men for sprites og andre små animationer , får det jobbet gjort . Hvordan Animation Arbejder i GIMP
GIMP billede er opbygget af flere lag , der hver kan indeholde et billede , en farve eller gradient eller en blok af tekst. Fordi en del eller alle af hvert lag kan være transparent eller gennemskinneligt , det endelige billede er det visuelle resultat af hvert lag bidrag . I en animation , dog er hver af disse lag set en ad gangen i rækkefølge , med en hastighed brugeren kan bestemme . Stakken af cels kan eksporteres som en enkelt -view animation, eller som en uendelig løkke . GIMP har en indbygget i animation -afspiller, som lader dig se filen, før du eksporterer det.
Understøttede formater
GIMP kan gemme animationer til en række formater , herunder Autodesk FLIC , animeret GIF og MNG . Disse formater er alle tilgængelige via " Select File Type ( ved Extension ) " drop- down menuen i " Gem billede " dialog , som kan åbnes fra menuen "Filer" . Når du gemmer en animeret GIF, skal du angive , at du vil have det gemt som en animation snarere end som et enkelt billede gengives fra lagene.
Single File Technique
p mest basale måde at skabe en animation i GIMP er at skabe lagene én ad gangen i et enkelt billede . For at gøre dette , henlede Deres første billede på baggrunden lag , og derefter tilføje et nyt lag og tegne dit andet billede på det, og derefter tilføje et tredje lag , og så videre, fortsætter, før du har tegnet alle de billeder, du ønsker for din animation . Du kan midlertidigt gøre hver nyt lag semi -transparent ved hjælp af " Opacity " slider , så du nemt kan henvise til din sidste cel , som du trækker hver ny én. Så kan du gemme billedet i en animation format
Eksport Cels Technique
En anden teknik er at gemme hver cel som en separat flad fil billede - . Sige , et JPEG-billede - så kompilere dem som lag. Dette lader dig placere billeder, du ønsker at flytte på transparente lag og derefter flytte lagene , snarere end gentegning af billederne for hver cel . Efter hver lille bevægelse , du sparer billedet som en JPEG. Når du har lavet en JPEG for hver celle , skal du åbne en ny fil og indlæse hver JPEG i rækkefølge som et nyt layer.Then gemme dine kompileret lag i en animation format.
< Br >