Før du spilder penge for software til at skabe tegneserier , have et kig på open source billedbehandlingsprogram Gimp . Programmets værktøjer til at bringe din tegneserie til livet kan nævnes " Paintbrush " kommando . Du kan oprette talebobler og billedtekster for komiske s paneler med Gimp s " Text " værktøj . Og " Rektangel " værktøj skitserer panelerne i dit tegneserie. Du behøver ikke at mestre Gimp at gøre tvingende tegneserier. Du behøver kun ønsket om at overføre billeder af dit indre øje på din skærm. Instruktioner
1
Skriv ud historien om din tegneserie på papir, være så detaljerede , du kan for at gøre illustrerer historien lettere.
2
Klik på værktøjskassen kommandoen hvis ikon ligner en stiplet rektangel , og træk på lærredet for at oprette et rektangel for hvert panel i din tegneserie.
3
Klik værktøjskassen knap med "A" for et ikon for at køre "Tekst " værktøj .
4
Drag under den første panel til at oprette en tekstboks . Gimp vil vise en dialogboks , hvor du kan indtaste tekst.
5.
Type i dialogboksen en beskrivelse af, hvad du ønsker at illustrere i panelet over tekstfeltet. For eksempel kan du skrive "Under en fuldmåne , en hætteklædte figur kryber mod et palæ ".
6
Gentag Trin 4 og Trin 5 for at skabe beskrivende etiketter til de resterende paneler i din tegneserie.
7
Klik på knappen i værktøjskassen , der ligner en blyant , og træk i den første panelets rektangel for at skabe en stregtegning , der visuelt illustrerer beskrivelse, du skrev under panelet. For " hætteklædte tallet" eksempel kan du tegne en hunched figur med en hætte på vej mod et stort hus .
8
Gentag det forrige trin for at illustrere de resterende paneler i din tegneserie.
< br > 9
Brug vejledningen i trin 3 og 4 for at oprette og tilføje tekst til tekstbokse nær munden på figurer , der taler .
10
Klik på farveprøven i bunden af værktøjskassen for at få vist en farvepalet . Klik på en farve , du vil bruge til en bestemt form i din tegneserie.
11
Klik på Værktøjskasse knappen , der ligner en vippe maling spand, og klik derefter på formen for den du valgte en farve i Trin 10 .
12
Gentag trin 10 og 11 til at farve de resterende figurer i din tegneserie.