" Crysis " er et PC-spil oprindeligt udgivet i november 2007. Selv i 2011, " Crysis " er kendt for sine smukke og detaljerede visuelle effekter , der kræver et højt niveau af computerkraft til at producere. Denne første -person shooter minimalt kræver Microsofts DirectX 9 ( DX9 ), et application programming interface ( API) kollektion er bygget for at levere multimedieindhold på Microsoft Windows -systemer. " Crysis " understøtter også DirectX 10 ( DX10 ) , en mere moderne API indsamlingen stand til at levere en endnu bedre visuel oplevelse. " Crysis " med DX9
DirectX 9 blev oprindeligt udgivet i 2002 og tilbød spiludviklere betydeligt mere kraft til at opbygge deres visuelle indhold end tidligere versioner af DirectX , og DX9 spil som " Crysis " hævet grafisk bar . Men udviklerne af " Crysis " byggede spil med DX10 i tankerne fra starten, men vidste, at det var nødvendigt at bygge i støtte til den stadig populære DX9 (sammen med ældre , Windows XP - baserede systemer) for spillet til nyde bred salgssucces .
Crysis med DX10
DirectX 10 blev først tilgængelig i 2006. På det tidspunkt var DX10 eksklusivt til Windows Vista. I dag er DX10 er tilgængelig for Vista samt Windows 7 , Windows XP understøttes ikke officielt
Grafisk Sammenligning
Grafisk, " Crysis " kører. under DX9 er meget lig " Crysis " kører under DX10 . " Crysis " under DX10 disker op en lidt bedre visuel oplevelse end under DX9 . Fordi spillet blev udviklet til DX10 og DX10 er en mere kraftfuld sæt API'er , er det ingen overraskelse, at side-by- side sammenligninger af " Crysis " i DX9 og DX10 show DX10 levere højere niveauer af detaljer, mere levende farver og mere realistiske lyseffekter generelt. Men det er bemærkelsesværdigt, at DX10 er på ingen måde dramatisk bedre end DX9 for " Crysis " mange in-game scener - især indendørs scener - producere næppe mærkbare forskelle. Forskellene mellem DX9 og DX10 er lettere at få øje på i isolerede screenshots , in- game , det hurtige tempo og konstant bevægelse gør plukke ud variationer svært
Resultatsammenligning
. som med den visuelle forskel mellem DX9 og DX10 i Crysis , er forskel i ydelse ikke meget mærkbar. DirectX 10 udkonkurrerer DirectX 9 i high dynamic range imaging ( HDR ) sammenligninger Crysis . For eksempel kan spilleren bemærke, at objekter tættere på en belysning kilde er lysere under DX10 , eller spilleren kan observere mere realistiske skygger under DX10 . Disse forskelle er dog mindre , og udgør måske et ekstra lag af skygge på en bjergside eller et lidt højere niveau af mørket på et fjernt objekt.
Mere ydelse Testresultater
< br >
Tests har gentagne gange vist, at DX9 vil udnytte op til 50 procent mere RAM end DX10 , men medmindre de øvre grænser af tilgængelige RAM bliver nået, betyder det ikke udslag i meget af en forskel i spillet . Faktisk har gentagne forsøg også vist, at frame rates under DX9 faktisk kant ud dem under DX10 . DX10 er generelt mere effektiv, at DX9 , så dens RAM fordel er ingen overraskelse , men igen, " Crysis " ikke vil opføre sig dramatisk anderledes på en identisk system kører DX9 .
< Br >