The Adventure Game Studio software er et avanceret værktøj, der giver dig mulighed for at skabe spil , især rollespil . Du kan definere parametrene for kamp og endda script arrangementer for cut- scenes . Hvis du vil have et tegn til at sige noget , bliver du nødt til at oprette en Dialog Script -fil, der derefter kan tales af nogen af de tegn. Instruktioner
1
Åbn dit spil projekt i " Adventure Game Studio. " Alle de oprettede dialogen scripts vil blive fundet på øverste højre panel af grænsefladen .
2
Klik på " Plus " Sign ved siden af " Dialog " indstillinger på øverste højre panel af grænsefladen . Den " Dialog" træ vil ekspandere.
3
højre-klik " Dialoger " og klik på "Opret nyt script . " The script editor vises.
< br > 4
Klik på " Opret ny option" fra venstre side af skærmen. En tom tekstfelt vises .
5.
Type linjen for dialog , du ønsker at blive sagt. Gentag trin 4 og 5 , indtil al dialogen i samtalen er blevet skrevet. Koden til højre vil automatisk afspejle de ændringer, du har foretaget.
6
Gå tilbage til hovedsiden ved at klikke på "Start Page " fanen fra toppen af skærmen. Dine ændringer gemmes automatisk .
7
Klik på " Plus " tegnet ved siden af "Tegn " valgmulighed. Den " Character " træ vil ekspandere .
8
Klik på det tegn, du vil starte samtalen . Den " begivenheder " vinduet nederst til højre i grænsefladen vises .
9
Dobbeltklik på " Talk to character" felt. Nogle eksisterende kode vil allerede være vist : Hej
funktion cOldMan_Talk () {
}
10
Skriv navnet i dialogboksen filen og start (); samme. efter det mellem de to beslag . For eksempel, hvis manuskriptet blev navngivet " dOldMan ," du ville typen : Hej
funktion cOldMan_Talk () { dOldMan.Start ( );}
Scriptet vil så blive aktiveret in- spil.