? Spiludviklere typisk gå igennem en omfattende proces med test og kvalitetssikring , før du slipper deres produkter til offentligheden. Mens de tidligste faser af denne proces normalt holdes in-house, undertiden udviklere åbne deres produkt til fans , før det er afsluttet , så de kan se nogle af gameplay og give nogle buzz om produktet. Den såkaldte " open beta" stadie normalt opstår, når spillet er tæt på at frigive , men hver studie håndterer processen anderledes. Tidlig Test
tidligste fase af test er alfa test , og som regel fokuserer på grundlæggende aspekter af gameplayet . På dette stadium , er spillet langt fra færdig , og testere er generelt at sikre, at funktioner som bevægelse, kamp, målretning og lignende arbejde ordentligt. Når den grundlæggende struktur i spillet er færdig, går den til beta-test , hvor testere spille igennem spillet og forsøg på at finde fejl og andre problemer , der kan påvirke spillerne . Hvorvidt interne medarbejdere eller eksterne frivillige skal beta-testere normalt underskrive en fortrolighedsaftale , før du tager del i processen , for at forhindre offentlige lækager af ufærdige indhold.
Open Beta
< p > Sommetider udviklere kan åbne deres beta testprocessen for offentligheden, gratis. Hvis et medlem af offentligheden kan deltage i betatesten , det er en " åben beta" , og udviklere bruger normalt denne type test for at skabe opmærksomhed om en kommende udgivelse. I den åbne beta fase , er spillet som regel det meste fuldstændig med mindre aspekter resterende ufærdige eller sene fjernet indhold. Game- Crash bugs er stadig en mulighed , og udviklerne anmodning feedback fra brugere i hele processen for at rette eventuelle problemer , der kan dukke op . Under åben beta-test , vil studiet giver normalt en build til offentligheden , der allerede har været igennem interne test for at minimere fejl og nedbrud.
Mastering and Release
< p> Når udviklere og ledelse beslutte at spillet er klar til udgivelse , de låse opbygge og skabe en " release candidate " eller "gyldne master" . Dette repræsenterer den endelige version af den kode, de vil duplikere i detail versioner og sælger til deres kunder. Træffer beslutningen , når at mestre et produkt er afgørende i konsollen markedet, da PC-spil kan drage fordel af indhold patches at rette fejl , mens konsolspil typisk skal stå på egen hånd.
Forskelle
< br >
Især i tilfælde af massivt multiplayer online spil, vil udviklerne normalt begrænser end- game indhold fra åben betatest , så brugere , der vælger i stadig har et incitament til at købe eller tegne det endelige produkt. Grundlæggende spil mekanik normalt forbliver den samme mellem beta og release , selvom udviklerne stærkt kan revidere eller endda tage besværlige aspekter af gameplayet helt ud . Frigivne spil normalt har mindre bugs end beta bygger åbent for offentligheden , selvom desværre mange udviklere at drage fordel af patch cykluser for at udløse ufærdige spil med den hensigt at løse dem senere, et syndrom , som har frustreret mange en ivrig gamer.
< br >