| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
software  
  • Adobe Illustrator
  • animation Software
  • Antivirus Software
  • Audio Software
  • Sikkerhedskopiere data
  • brænde cd'er
  • brænde dvd'er
  • Datakomprimeringssystem
  • database Software
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • Educational Software
  • Engineering Software
  • Fil Forlængelse Types
  • finansiel Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • grafik Software
  • Home Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Open Source Code
  • Anden Computer Software
  • PC spil
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • præsentation Software
  • produktivitet Software
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Software betaversioner
  • Software Consultants
  • Software Development Companies
  • software Licensing
  • regneark
  • Skat forberedelse software
  • Utility Software
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandling Software
  •  
    Computer Viden >> software >> PC spil >> Content
    Hvordan man opbygger en 2D Character mode
    Du kan opbygge en todimensional tegnsindstillingen til din computer spil ved at drage fordel af en programmering konstruere kaldes en " sprite ". Spil programmører bruger sprites til at skabe 2D spil grafik. Du kan bruge sprites til at skabe en hel 2D game mode , der omfatter tegn og en interaktiv baggrund . De fleste gaming rammer tillade dig at bruge og skabe 2D sprites importeret fra en grafisk redigering eller tegneprogram. I modsætning til 3D- spil objekter , bør du ikke bruge rørledningen for at gøre en sprite . Instruktioner
    1

    Åbn dit spil udviklingsmiljø valg og oprette en mappe til at holde 2D tegntilstand .
    2

    Tilføj en 2D kulisse til spillet ved hjælp af klasser, og metoder fra din gaming rammer.
    3

    Opret en ny klasse kaldet " SpriteParent ". Tilføj egenskaber til at repræsentere positionen af ​​x-aksen og y-aksen koordinater. Brug en struct at placere din sprite , hvis din programmering rammer giver denne funktion, som en struct virker bedre end en klasse for hurtigt behandling numeriske data .
    4

    Opret en metode i SpriteParent klassen til at flytte karakter . Abonner denne metode til tastetryk begivenhed i dit program. Implementer en "switch -case " erklæring at flytte sprite reaktion på tastetryk begivenheder. Placer logik nødvendigt, at alle sprites inden medlemmerne af SpriteParent klasse.
    5.

    skabe individuelle sprites , der arver fra den SpriteParent klasse. Tilføj unikke, tilpassede logik hver klasse efter behov. Skriv logik deles af mere end ét objekt i en klasse, som andre objekter kan arve . For eksempel, hvis dit spil omfatter mange forskellige fjender skaber en fjende klasse og give alle fjenden sprites til at arve fra fjenden klassen.
    6

    Brug sprites at skabe spillet score , sundhed bar og andre genstande . Genbrug sprites fra din spillets 3D-tilstand , hvis det er relevant - 3D-spil bruger sprites til disse formål

    .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvordan laver Textures mindre i spil for bedre kvalitet…
    ·Sådan downloader Photobooth 
    ·Sådan Make Money Online Med Games 
    ·Sådan Paint i The Sims 3 
    ·Sådan Optag DotA i Camtasia 
    ·Sådan Kill Nightkin i Fallout: New Vegas 
    ·Sådan Flyt Tooltip Around 
    ·Snyd for Age of Empires Age of Kings Trial 
    ·Sådan spiller Marble Popper spil 
    ·Sådan installeres Magic the Gathering : Battlegrounds …
      Anbefalede Artikler
    ·Hvordan man skriver en Shell Script til at Udfør pris …
    ·Sådan dele en projektmappe 
    ·Hvordan til backup computerens filer 
    ·Sådan Del XLS på et netværk 
    ·Interaktiv Excel Uddannelse 
    ·Hvad skal gøre, når MS Word Holder Bryder 
    ·Sådan sikkerhedskopieres en eMachine Computer System 
    ·Sådan bruges Silverlight 
    ·Sådan Brænd en DVD fra et Canon HG20 
    ·Sådan opdaterer & del GroupWise adressebøger 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com