Start en ressource bibliotek på "Game Maker 8" vil forbedre din samlede produktivitet ved at organisere alle aspekter af dit projekt i et enkelt sted. Da den oprindelige udgivelse af "Game Maker " i 1999, har dens udvikling holdet frigivet forskellige opdateringer til at forbedre funktionaliteten af programmet. Blandt de ekstra funktioner er en ressource bibliotek, der kan bruges på ethvert projekt uanset størrelse. Ved korrekt navigere gennem "Game Maker 8" menuer , kan en bruger starte et bibliotek af ressourcer. Instruktioner
1
Open "Game Maker 8 ." Lad programmet til fuldt ud at indlæse . Når programmet er helt indlæst , vil " Workspace " vises i midten af skærmen og "Library " fanen , vil blive placeret til venstre .
2
Begynd at bygge dit bibliotek af ressourcer. Højreklik på " Sprites " mappe der ligger i " Library" fanen. En menu vises . Vælg "Opret Sprite . " Den " Sprite Properties " vinduet vises. Rediger indstillingerne i vinduet , der passer til dit projekt. For eksempel, hvis du vil have din " Sprite " vises i begyndelsen af et niveau sæt " X" og " Y" koordinater på "0".
3
Tilføj niveau specifik poster til dit bibliotek af ressourcer . Højreklik på "Objekter " mappe . En menu vises . Vælg "Opret objekt ". Den " Objekter Properties" vises. Ændre indstillingerne og klik derefter på " Ok ". Højreklik på " Rooms " mappe og derefter vælge " Opret Room ". Den " Room" skabelse guiden vises. Følg instruktionerne på skærmen for at designe rummet.
4
Tilføj tekniske artikler til dit bibliotek af ressourcer. Højreklik på " Scripts " mappen . Vælg "Opret Script ". Den " Script Creation" vises. Vælg den mappe ikonet mærket " Script Wizard ". Følg vejledningen på skærmen for at script adfærd dit spil. Klik derefter på " Ok, Gem ændringer. " Højre-klik " Fonts ". Vælg "Opret Font ". Et vindue vises . Rediger indstillingerne passer bedst til dit projekt.
5.
Tilføj kreative elementer til dit bibliotek af ressourcer. Højreklik på " Sounds " mappe . Vælg "Opret Sound ". To muligheder vises. Vælg enten " Load " eller "Opret " og derefter følge instruktionerne på skærmen . Højreklik på " Baggrunde " mappe . Vælg "Opret " baggrund . Windows Stifinder vises. Naviger til det billede, du gerne vil medtage som din baggrund og klik på " Åbn ". Du har netop oprettet en ressource bibliotek . Du kan fortsætte med at tilføje til dette bibliotek , som du fremskridt gennem dit projekt.