Roblox , en gratis online-verden , består af chatrum , virtuelle butikker og steder . Hver bruger opretter sin plads ved hjælp af Roblox editor " Roblox Studios ". Typisk et sted består af objekter, leveret af Roblox , såsom veje , biler og mursten . Hver mursten består af en bestemt farve , størrelse, stil og overflade type. For at slå en mursten ind i en elevator , skriv en kommando, der instruerer en mursten til at rejse , når en bruger træder på det. Instruktioner
1
Besøg din Roblox sted og klik på knappen "Rediger" .
2
Åbn " Indsæt" menuen . I drop -down menuen , klik på " Bricks ". Klik på en mursten af den ønskede farve for at føje det til spillet. Denne mursten tjener som base for elevatoren.
3
Træk og slip mursten til den ønskede placering . Klik på mursten for at fremhæve det.
4
Åbn " Indsæt" menuen og klik på " Object ". Klik på " BodyPosition " og klik " OK". Åbn " Indsæt" menuen , klik på " Object ", klik på " BodyGryo " og klik " OK".
5
Tilføj en usynlig markør mursten, ved siden af den oprindelige mursten. Klik på " Indsæt" menuen , klik på " Bricks " og klik på den klare mursten. Træk mursten siden af den oprindelige mursten . Placer markøren over mursten og tryk på ikonet , der ligner en platform. Vent til din markør til at ligne og forankre og klik på mursten.
6
Højreklik på mursten og rul til " Egenskaber". Klik på " BodyGyro ", og indstil "Y" og "Z" værdier, indtil de passer til den "X" værdi.
7
Åbn "Egenskaber " menuen af den oprindelige mursten. Klik på " BodyGyro ", og bemærk X, Y og Z-værdier . Højreklik på den klare mursten og klik på " BodyGyro " . Indstil værdierne , så de matcher de værdier af den oprindelige mursten.
8
Gentag denne proces for hvert niveau af elevatoren.
9
Tilføj et script , der skaber en knap, der bevæger elevatoren . Klik på " Indsæt" menuen og rul til " Script ". For eksempel , forklarer dette script placeringen af hver enkelt blok på en to-etagers elevator : Hej
lokal blok = script.Parent
lokale Block1 = script.Parent.Parent.Part1
< p> lokal holdning1 = script.Parent.Parent.pos1
lokale position2 = script.Parent.Parent.pos2
10
Udvid scriptet. Skriv en funktion, der instruerer stedet at hæve blokken, når rørt, som denne : Hej
funktion elevator ( touch)
hvis debounce = true derefter
position1.BodyPosition . position = position1.Position
position1.Achored = false
vente med
ende
11
Klik på menuen "Filer" og rulle til " Gem".
12
Skriv et script for hvert niveau af elevatoren. Erstat navnet " holdning1 " med niveauet af gulvet . For eksempel, for tredje sal skriver " holdning3 . "