Making spil med AS3 er baseret på en objekt-orienteret programmering ( OOP) sprog og det vigtigste mål er Flash 9 og højere. OOP er en tilgang , som løser udviklingsproblemer oprettet inden et stort program . Når du opretter et spil, vil programmøren adskille koderne i genbrugelige genstande , og derefter bringe dem ind i spillet gennem klasser, som er et andet navn for objekt. De fleste spil har visse træk, som programmører skaber forud for tid og derefter justere at løse spil som en menu , platform og score. Instruktioner
1
Beslut hvilken type spil for at skabe sådan en matchning , platform eller trivia. Dette vil bestemme AS3 kode og grafik i spillet . En matchende spil vil have mange grafik i forhold til et trivia spil, der vil have mest er tekst.
2
Opret kode til en start menu. En startmenuen er den første side brugeren lander på, når du klikker for at spille spillet . Den bør indeholde vigtige oplysninger og links , såsom navnet på spillet, firmalogo, links til vejledningen for at spille spillet , og et link til at starte spillet .
3
Design kode til sekundære sider , såsom platform for en rullende platform spil. Eksempler på kode omfatter evnen til spilleren at gå igennem et område , hoppe fra det ene område til det andet , at åbne døre , finde skatte og evnen til at gå videre til næste trin eller niveau .
4
Bestem scoring kode for spillet . Vil der være sanktioner for forkerte svar i trivia spil eller ekstra bonuspoint for platform spil . Vil der være flere niveauer ? Hvis en spiller når en høj score , vil spillet automatisk tage ham til det næste niveau , eller vil spilleren nødt til at klikke et sted at flytte til det næste niveau.
5.
Opsæt AS3 kode for at afslutte vildt spilleren bliver nødt til at vide, når spillet slutter , som når spilleren finder en løsning, eller i slutningen af trivia spørgsmål . En side skal vises for at lade dem vide, er spillet slut og tilbyde valg af , hvad de skal gøre næste, såsom spille igen.