? Computerspil ofte funktionen konfigurerbare indstillinger , der tillader spillere at justere en spillets lyd og visuelle komponenter til at opfylde deres præferencer eller begrænsninger deres computere. Et visuelt indstilling, der indgår ofte er " lodret synkronisering ", undertiden benævnt " V Sync ". Spillere har mulighed for at slå lodret synkronisering fra eller til , men uden en forståelse af, hvad lodret synkronisering betyder det kan være svært at sige, hvilken indstilling er det bedste valg. Vertical Sync
have lodret synkronisering aktiveret i et spil justerer den måde, at din computers grafikkort sender videodata til skærmen. Lodret sync justerer grafikkortets refresh rate til at matche , at af skærmen , at sikre, at billederne bliver sendt til skærmen med samme hastighed , som skærmen skaber dem. Selvom lodret synkronisering oprindeligt blev oprettet for at undgå problemer med CRT-skærme , kan den bruges med LCD -og plasmaskærme så godt.
Origin
CRT-skærme bruger en kendt enhed som en elektron pistol til at skabe de billeder, der vises på skærmen , bevæger sig langs indersiden af skærmen og skabe det viste billede linje for linje. Efter en frame vises, skal elektronen pistol bevæger sig tilbage til udgangspositionen i øverste venstre hjørne af skærmen, før den næste ramme kan oprettes. Lodret synkronisering fik mulighed for at forhindre, grafikkort fra at forsøge at gengive yderligere rammer i det korte interval kræves for at flytte elektron pistol.
VSync og FPS
hastighed, hvormed et grafikkort gengiver frames i et spil er kendt som frames -per- sekund. Når lodret synkronisering er aktiveret, kan FPS på dit grafikkort blive væsentligt reduceret , til tider med op til 50 procent for at sikre, at de FPS forbliver i sync med opdateringshastighed på skærmen. Når lodret synkronisering er slukket er der ingen kunstig grænse for antallet af billeder leveret per sekund , hvilket resulterer i en højere FPS , men fører til muligheden for grafikkortet og skærmen bliver ude af synk .
< Br > Valg af en indstilling
Selv om der er fordele ved at bruge lodret synkronisering , nogle spil støde træghed eller andre problemer , når indstillingen er aktiveret. Det er generelt bedst at teste et spil med lodret synkronisering aktiveret for at se, hvordan den fungerer , og derefter at teste det med den indstilling, deaktiveret for at se, om der er en forskel mellem de to. Nogle spil spille bedre med lodret synkronisering , andre spille bedre med det og nogle har ingen mærkbar forskel mellem de to indstillinger . Sørg for at du har indstillet lodret synkronisering skal besluttes på en per- ansøgning basis i softwaren kontrolpanel på dit grafikkort , for at sikre, at dine spil har fuld kontrol over lodret synkronisering inden testning.
< br >