De forskellige medier på internettet har givet underholdning et utal af muligheder i at manifestere sig . En metode er gennem indlejring af Flash spil i HTML-kode. Kombinationen af disse to teknologier samler Flash-platformen fremført af Adobe og Hyper Text Markup Language, udvikles og fremmes gennem W3 eller World Wide Web Consortium . Disse spil er meget varierede og spænder meget i detaljer og kvalitet . Udvikling
første version af Hyper Text Markup Language blev foreslået i 1992 af Tim Berners- Lee. Denne tidlige version understøttes kun teksttegn og var ikke rig på medier, såsom billeder, video og scripting . Med fremkomsten af HTML 4.0 i 1998 , var genstand tag introduceret for at imødekomme til behovet for at medtage ikke- tekstlige elementer i strukturen af en webside. Som i 2011 , er Flash spil stadig almindeligt indlejret i websider via HTML objektkode tag .
Community & Læring
Internettet giver et væld af oplysninger om HTML og Adobes Flash. HTML kan læres fra en række websteder og scriptsproget , Action Script, som er en væsentlig bestanddel af en Flash Game, kan læres fra websteder , der specialiserer sig i at undervise programmering. Disse websteder giver en rig og dynamisk samfund, der er i konstant eksperimenterer med nye teknikker i udviklingen af Flash Games. Når Flash og HTML er lært og et spil er bygget , det er frigivet til offentligheden for profit eller gratis .
Browser Support
For at besvare efterspørgslen efter specifikke brugergrænseflade æstetik fremsat af software virksomheder og Internet-brugere i almindelighed , er markedspladsen oversvømmet med mange meget konkurrencedygtige browsing applikationer. Disse varierer fra open source og fællesskab drevet Firefox og Camino de proprietære browsere , der tilbydes af Microsoft , Apple og Google. Mens Flash objekter understøttes af størstedelen af alle moderne browsere , nogle begrænse brugen af Flash eller undlader at gøre det ordentligt. Den mobile version af Safari , er Apples browser ikke yde Flash-understøttelse . Dette forhindrer Flash spil fra at blive spillet nogen af Apples mobile enheder. Internet Explorer , især den tidlige version har ofte svært ved at opfylde kravene i Flash. Internet Explorer 6 , en populær browser fra 2010 , kræver ekstra software for at understøtte indlejret Flash spil .
Competition
HTML 5 understøtter en ny kode, som ikke var i inkluderet i tidligere versioner af HTML. Lærredet tag giver mulighed for multimedia - videoer, billeder, brugerinteraktion og lyd - der skal leveres af HTML-tag sættet. Dette skaber en alternativ metode til at skabe et spil uden at det er nødvendigt at stole på Flash. Med dette alternativ vil teknologien bag spil på internettet består af HTML 5 og Flash.