Racing biler kan være en spændende hobby, men det er en dyr en . Tager rigtige biler ude på banen kræver kapital til køretøjer , tune -ups, racing modifikationer , spore huslejer og reparationer , hvis noget går galt. Heldigvis racing er en fremtrædende genre i verden af videospil , så spillerne kan simulere raceroplevelse fra komfort i deres eget hjem og på et væsentligt lavere omkostninger . Ikke alle spil på markedet kan opfylde ethvert bil entusiast forkærlighed , men hvis du har lyst til dig selv en amatør game designer , kan du lave din egen drøm bil spil gratis fra værktøj online. Ting du skal
Notesblok
grafikmotor 3D modellering program
Code compiler
Vis Flere Instruktioner
1
Udarbejde en liste over funktioner, du ønsker i din simulation . Overvej, hvad biler, du gerne vil være i spillet, om det vil være off-road, på skinner eller på offentlige gader , og om der vil være nogen spil-modes i tillæg til racing , såsom en " mekaniker garage " mode for at tilpasse køretøjer. Forskning de virkelige verden funktioner --- såsom hestekræfter , acceleration og bremsning --- af biler , du vil medtage , afprøve køre dem, hvis du tror, du har brug for.
2
Code de virkelige fysik køretøjerne i edb - simuleret formular . I den virkelige verden , er hastighed, acceleration og inerti en funktion af faktorer som motorens drejningsmoment og jord trækkraft . I spil har hver faktor, der skal tages i betragtning via matematiske ligninger i programmeringen koden. For eksempel, hvis en rigtig bil har en tophastighed på 100 mph , kan du skrive et " if- else" funktion for acceleration : " Hvis" spilleren trykker accelerationen knappen og hastigheden er under 100 mph , at bilens hastighed vil fortsætte med at stige i accelerationsrampen per sekund , " ellers " det vil kyst ved 100 mph. Derefter kan du tildele en inerti værdi til vejen tekstur, som vil trække mod acceleration og forårsage bilen til at bremse , hvis accelerationen knappen ikke bliver trykket .
3
Construct køretøjerne , maps og alle andre genstande i dit 3D-modellering program . Start med de generelle former og trække fra disse figurer, indtil du har modelleret en nøjagtig gengivelse af objektet. Brug separate figurer og gruppere dem for komplekse genstande som biler, som har brug for deres hjul til at dreje og dreje uafhængigt af bilen.
4
Importer 3D-modeller i dit spil motor. Vælg hvert objekt og anvende den relevante kodeks filen til det pågældende objekt. Samle det hele i en eksekverbar fil.