Med Hammer Editor værktøj i Valves Source Software Development Kit, kan du oprette dine egne niveauer i enhver Source -baseret spil , fra " Counter- Strike : Source " til " Left 4 Dead 2". Oprettelse af et fuldt realiseret verden fra bunden kan være en skræmmende opgave , men der er mange måder at lette din arbejdsbyrde , hvoraf den ene er " premade opspind " - eller præfabrikerede - som giver dig mulighed for at gemme, ændre , indsætte og kopiere de dele af kortet, som du agter at bruge mere end én gang . Instruktioner
Oprettelse af en Prefab
1
Open Steam og få adgang til "Library ", derefter " Tools". Kør Source SDK for at åbne pakken liste over programmer , og derefter starte " Hammer Editor ".
2
Opret det objekt , du ønsker at blive til en præfabrikeret . En præfabrikeret kan være lavet af alt, herunder model rekvisitter , enheder og ikke- interaktive solide børster . Præfabrikerede er typisk genstande, du vil bruge i dit arbejde mere end en gang , ligesom et toilet , en arbejdsgruppe rulletrappe eller de enheder , der omfatter en multiplayer pointsystem for " Capture the Flag " -typen maps.
3
Flyt din præfabrikeret til oprindelsen af din kortlægning space - 0, 0, 0 - da dette vil fungere som referencepunkt , når du indsætter dit præfabrikeret i et andet kort
4
. Klik på "Opret Prefab " fra New værktøjslinjen Objekter , eller brug genvejen "Ctrl" + "R. "
5
Gem din præfabrikeret til " sourcesdk \\ bin \\ prefabs " biblioteket , giver det en navn, som du kan genkende , når du vil bruge den senere . Dobbelttjek , at den . VMF udvidelse er inkluderet i din præfabrikeret filnavn . Vil redigere din præfabrikeret , åbne den med Hammer Editor , som du ville enhver anden kort -fil.
Indsættelse af en Prefab
6
Vælg " Entity Tool " enten fra værktøjslinjen eller ved at bruge genvejen "Shift " + "E"
7
Find og vælg præfabrikeret , du ønsker at indsætte i din kort i " objekter" valgboksen af New værktøjslinjen Objekter . < br >
8
Klik et vilkårligt sted på enten 3D eller 2D-visning vinduer og derefter trykke på " Enter" for at placere din præfabrikeret .
9
Flyt præfabrikeret ved at vælge den i enten 3D eller 2D-visning vinduer og trække den. Du kan også ændre størrelsen på objektet ved at klikke og trække en af firkanterne omkring objektet.