Hvad Prinsesse Peach og Lara Croft undervise drenge og piger omkring kønsroller ? Mange videospil negativt stereotype hunner , og nogle kritikere mener, at spildesignere kan være skyld . Klager
Bekymringer over den uretfærdige skildring af kønsroller i videospil og computerspil har eksisteret siden 1980'erne, og har fortsat med at stige op til og gennem århundredeskiftet . De kvindelige figurer i spil " Tomb Raider " i 1996 og " Grand Theft Auto" i 1997 var genstand for megen diskussion i denne henseende. Mange hævder, at kvindelige karakterer tager et bagsæde rolle i videospil , og at kvinder, når ikke vises i spil, de vises i en alt for seksuel måde eller som ofre for vold.
Responsibility Debat
< br >
Debat eksisterer , hvem der har det endelige ansvar for underrepræsenteret eller overdrevent seksuelle hunner i spil. På den ene side , hævder nogle, at spildesignere kun spille til markedsudviklingen , og derfor holder ingen moralsk ansvar. På den anden side , hævder andre, at disse designere styrke og indirekte godkender negative stereotyper ved at falde i tråd med dem.
Positive ændringer
Da antallet af kvinderne spille spil og antallet af kvinder, designe spil stiger, så gør opmærksom på køn skildring . De første kvindelige karakterer eksisteret som frøkener i nød , men kvindelige karakterer , i begyndelsen af det 21. århundrede, modtager mere kamp- kyndige roller. Antallet af spilbare kvindelige figurer , mens den stadig lille , er steget støt .