Virtual hus spil kan tage mange former, herunder eventyr, trivia og strategispil . Udvikling virtuelle hus spil indebærer at lære i det mindste nogle computer programmering , men payoff er evnen til at skabe et spil skræddersyet til dine særlige interesser . Opgaver i forbindelse med programmering af et hus spil omfatter det oprindelige design , hvor du skriver ud i detaljer, hvordan gameplay provenuet . Jo større de detaljer, du giver, jo lettere vil det være at programmere spillet. Programmering et hus spil også indebærer at skrive kode til at gennemføre kunstig intelligens , for at skabe spillets modstandere og forhindringer. Instruktioner
1
spille en række virtuelle spil , der involverer huse , såsom hjemsøgt hus spil på JayIsGames site, Highlight s træhus design spil, og Storm House spil på Armor Games hjemmeside. Dit mål er at spille trivia , action , strategi, puslespil og andre typer af spil til at afklare specifikke type hus spil, du ønsker at gøre . Skriv noter om, hvad man vil om hvert spil du spiller, så sortere din liste over spil, så din favorit er øverst .
2
Hent et spil -making motor, der kan producere den type spil, du ' re på udkig efter.
p Hvis du ønsker at lave en strategi spil , downloade Stratagus motor. For en rollespil , downloade det officielle Hamster Republik Role Playing Game Creation Engine software. Hvis du vil have en tekst -baseret eventyr som Zork , download værktøj Command Language .
3
Følg spillets gøre software anvisninger til at opbygge en prøve spillet.
4 < p> Print kildekoden til en prøve spil er inkluderet i spillet motor.
5.
Indtast det kildekoden fra udskrifterne, så rekompilere og spille spillet . Dette trin får dig til at læse koden grundigt , hvilket vil fremme din forståelse for spillet .
6
Slette en af programmets kildekode filer , skriv derefter så meget som muligt fra hukommelsen. Se den oprindelige udskriften som nødvendigt . Gentag dette trin, indtil du kan recitere hele filen fra hukommelsen. Når du kan gøre dette for hver af de resterende kildefiler , har du nok læse i spillet sættet programmeringssprog til at begynde at ændre prøven spillets kildekode. Du skal bruge denne færdighed til at ændre prøven spillet ind i dit hus spil.
7
Skriv en liste af nødvendige skridt til at ændre prøven spillet ind i type hus spil, du ønsker at programmere. < br >
for eksempel antager prøven spillet involverer samle en brugerdefineret bil og dit spil indebærer at samle et hus. Trin til at konvertere bil spil til dit hus spil kan omfatte "Erstat databasen af bildele (f.eks fender , dæk , motor) til en med dele af et hus ( trapper , fundament, inventar ) . "
8
Skriv programkoden , der implementerer ændringerne , og derefter kompilere og spille spillet.