Graphics er en vigtig del af moderne video game design , og de fleste moderne spil er tre dimensionelle , som kan gøre at skabe en moderne videospil en skræmmende opgave, især for en person eller et lille team . Opgaven bliver imidlertid langt mere overskueligt , hvis du bryde det ned i mindre opgaver eller faser . Denne korte guide vil nedbryde spillet udviklingsprocessen i håndterbare trin, der giver dig mulighed for at gøre dit spil så hurtigt og effektivt som muligt. Ting du skal
Modeling værktøj
Spilmotor
Programmeringserfaring
Vis Flere Instruktioner
1
Udvikl din karakter og objekt modeller . Dette er en af de mest tidskrævende dele af udviklingsprocessen , og det er vigtigt, at du tager din tid og sørg for , at du får alle de modeller til at se præcis den måde , du forestiller dig. Der er antallet af værktøjer, der kan bruges til dette , herunder Maya, 3ds Max og fri og open source Blender.
2
Design dit spil verden. Det er lige så , hvis ikke mere , tidskrævende som at gøre din karakter modeller, og er meget vigtigt. Du er nødt til at sørge for, at dit spil verden har den rette tone og er præcis den måde du ønsker det , før du flytter videre til næste trin . Ovennævnte værktøjer kan også bruges til at designe dine niveauer .
3
Få din spillets motor på plads. Du kan altid kode din spillets motor selv fra bunden, men det kan blive meget tidskrævende og kræver en betydelig mængde erfaring med programmering. Jo mere effektiv og lettere måde er at bruge en open source spilmotor , såsom Quake motor som grundlag for dit spil , skal du huske , at du kan ændre motoren til din smag , hvis du har brug for
. 4
Debug din kode enten hvis du skrev en motor fra bunden eller ændret en open source kode. Dette skridt er nødvendigt , fordi det er vigtigt at finde ud af, om der er fejl eller bugs i din motor kode. Din motor vil simpelthen ikke fungere, hvis bare én fejl eksisterer i koden.
5.
Test dit spil. Dette er den sjoveste del af udviklingen cyklus. Spil dit spil til en masse at se, om nogen glitches eksisterer. Hvis du finder fejl , så prøv at finde årsagen og løse dem . Når du er tilfreds , dit spil er færdig, og du kan gøre det offentligt , hvis du ønsker .