| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
software  
  • Adobe Illustrator
  • animation Software
  • Antivirus Software
  • Audio Software
  • Sikkerhedskopiere data
  • brænde cd'er
  • brænde dvd'er
  • Datakomprimeringssystem
  • database Software
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • Educational Software
  • Engineering Software
  • Fil Forlængelse Types
  • finansiel Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • grafik Software
  • Home Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Open Source Code
  • Anden Computer Software
  • PC spil
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • præsentation Software
  • produktivitet Software
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Software betaversioner
  • Software Consultants
  • Software Development Companies
  • software Licensing
  • regneark
  • Skat forberedelse software
  • Utility Software
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandling Software
  •  
    Computer Viden >> software >> PC spil >> Content
    Advanced Flash Game Tutorial
    Alle computerspil indarbejde matematik , selvom slutbrugeren sjældent ved det. Matematiske funktioner bruges til at spore brugerens input , holde score , generere tilfældige tal , flytte brikker og en lang række andre funktioner. Mens de fleste Flash designere bruger Flash på en knap for , grafisk og filmklip klasser få indser, at Flash tilbyder også en matematisk klasse der kan hjælpe kodning. Denne artikel vil diskutere Flash s matematik klasse . Det forudsættes , at læseren har en basal evne i Flash og har erfaring med at bruge ActionScript 2.0 og 3.0. Ting du skal
    Flash software med ActionScript 3.0
    Vis Flere Instruktioner
    Math Operators
    1

    Åbn en ny Flash ActionScript 3.0 -fil. Dobbeltklik på standard layer hedder " lag 1" og omdøbe den " handlinger ". Klik ramme 1 af laget . Tryk på " F9 " for at åbne Actions vinduet . Sørg ScriptAssist er "off ".
    2

    Skriv følgende ( uden anførselstegn ) på linje 1 i Handlinger Window: " trace (4 +8 ), Trace er en kommando , der lader programmør kontrollere, om en erklæring fungerer korrekt. Test filmen og bemærk, at panelet Output viser nummeret " 12 ".
    3

    Luk filmen og gå tilbage til Actions vinduet . Skift på "+" tegnet til en stjerne (*) og teste filmen igen. en stjerne er symbolet for multiplikation i ActionScript . panelet Output vil vise "32 ".
    4

    Gentag trin 3, men ændre stjernen til en skråstreg (/), som er ActionScript symbol for division. Test filmen, og bemærk, at panelet Output vil vise " 0,5 ".
    5

    Luk filmen og ændre koden i aktion vindue for at læse : ". trace (4/8 + 5)" Test filmen og panelet Output vil læse " 5.5 ". Programmører kan kombinere matematiske udtryk i koden, men Flash vil behandle udtrykkene i samme rækkefølge som eleverne lære i skolen : operationer i parenteser vil blive beregnet først, udtryk , herunder eksponenter vil blive beregnet næste , multiplikation og division operationer , læsning fra venstre mod højre , vil blive beregnet tredje , og addition og subtraktion , fra venstre -til- ret , vil blive beregnet fjerde . Gem filen , navngivning det " Math.fla ".
    Tilfældige tal
    6

    Åbn " Math.fla ", den fil, blev skabt ovennævnte Vælg frame 1 i " handlinger " lag
    7

    Fremhæv koden i Actions vinduet og slette den i stedet skrive: . . . " trace ( Math.random () ) , "Test filmen og panelet Output vil vise et tilfældigt tal mellem 0 og 1. det viste nummer vil aldrig være 0 eller 1, men vil være en række med mange decimaler (f.eks 0,3241432543254 ) på dette tidspunkt en . . . tilfældige tal har lidt brug . Men vi kan , ved hjælp af matematiske operationer er beskrevet i det foregående afsnit , multipliceres tilfældige tal med 10 for at få et tilfældigt tal mellem 0 og 10 .
    8

    Skift koden i Handlinger Window at læse : " trace ( Math.random () * 10), " Test filmen og panelet Output vil vise et tal mellem 0 og 10 vil dog antallet stadig mange decimaler for at . . . være virkelig nyttige , vil antallet skal rundes op eller ned .
    afrunding Numbers op og Ned
    9

    Fremhæv koden i Actions vinduet af " Math . fla "fil og ændre det til:" trace ( Math.round ( Math.random () * 10 )), "The command" Math.round () " fortæller ActionScript til at bruge konventionelle nummer afrunding teknikker: decimaler under .5 rundes ned og decimaler .5 og højere rundes op .
    10

    Test filmen og panelet Output vil vise et helt tal mellem 0 og 10 . Denne gang dog tallene 0 og 10 vises muligvis skyldes afrunding.
    11

    Skift tallet " 10 " i koden i aktion vindue for at læse " 51. ". Dette vil nu generere et tilfældigt tal mellem 0 og 51, som er nyttigt, hvis Flash spil bliver skabt er et kortspil : . " . 5. " der er 52 kort i et spil kort
    12

    Skift tallet "51" i koden i Handlinger Vindue til dette vil nu generere et tilfældigt tal mellem 0 og 5 , hvilket er nyttigt , hvis man skaber et terningspil . Die har 6 sider til dem.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan spiller Dwarf Fortress i Adventure Mode 
    ·Airplane spil til PC 
    ·Sådan ændrer du din COD4 Tilbage til 1,5 
    ·Sådan fjernes et spil fra Steam 
    ·Hvordan at komme ind i Ironforge Lufthavn i World of Wa…
    ·Hvordan man laver en kanal i Diablo 2 
    ·Sådan opdaterer Championship Manager 2007 
    ·Sådan spiller Myst på en Virtual PC 
    ·Fejl under initialisering af Call of Duty 4 
    ·Sådan kommer man til Pyramid PQ i MapleStory 
      Anbefalede Artikler
    ·Ulemperne ved at komprimere filer 
    ·Hvordan deaktiverer jeg DRM i Windows Media Player 
    ·Hvad er Release Management 
    ·Sådan Deltag WinRAR filer 
    ·Sådan aktiveres Net Send en Remote Desktop 
    ·Hvordan man laver et punktdiagram på Excel 
    ·Hvordan at signere en formular 
    ·Sådan fjernes AdwareAlert 
    ·Sådan Geninstaller en Defragmenter 
    ·Hvad er overflødige data 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com