Folk har nydt at se tegnefilm for mere end et halvt århundrede. Denne nydelse udvider til videospil , som tilbyder den ekstra fordel af at være i stand til at interagere med tegneserie miljø. Spil baseret ud af tegneseriefigurer , skal have visse kvaliteter , såsom en tilslutning til den æstetiske stil af kildematerialet og overdrevne bevægelser typiske for animation. Vigtigst af alt skal designeren forstår ånden i tegningerne , så spillerne vil føle, at de er inde i verden af en ægte tegneserie . Ting du skal
Sketchpad
Computer
Programmering kode compiler
Microphone
Audio redigering program
kort editor
Billedredigering software
grafikmotor
File packer
Vis Flere Instruktioner
1
komme med en idé til et spil, der inkorporerer tegneseriefigurer. Anvende eksisterende kendte figurer (hvis du har rettigheder , eller de er i det offentlige domæne ), eller oprette din egen. Skriv en kort design dokument, som beskriver det overordnede spilkoncept og forklare reglerne og funktioner. Skitsere begrebet kunst at etablere udseendet af spillet.
2
Åbn koden compiler og starte en ny programmering projekt. Fastslå størrelsen af niveauet ved at definere den samlede størrelse af kortet i form af pixels , den del af det niveau, der vises på skærmen på et givent tidspunkt , og størrelsen af en individuel flise (individuelle grafikfiler ) .
3
Opret billedfiler for hvert objekt , der vises i spillet. Forbered animerede objekter , kendt som sprites , ved at skabe deres billedfiler mange gange større end objektet vil være, og tegning i flere kopier af det samme objekt i forskellige stadier af bevægelse. Kunsten skal være overdrevet og farvestrålende at forblive i tråd med fornemmelsen af tegnefilmen .
4
Optag lydfiler til spillet . Gør dem overdrevet . For eksempel bruger en hoppende fjeder lyd til spring eller en dundrende lyd for at bryde blokke. Konverter de rå WAV-filer til komprimerede rum- venlige formater .
5
Open nye programmeringssprog filer for hver af de objekter i koden compiler og definere deres regler --- for eksempel, de flydende blokke i Mario Bros spil blok bevægelighed, hvis de er inde på toppen eller sider, men eksplodere og afspille en lydfil ved berøring på bunden. Animate objekterne ved kodning af programmet for at vise en anden del af billedet filen som objektet modtager forskellige input , såsom at gå gennem en række gå bevægelser som spilleren trykker på frem-knappen .
6
Start kortet redigering program på din computer. Det skal give mulighed for direkte markedsføring af fliser på det niveau. Kategoriser din kunst i map editor bibliotek, tildele dem programfiler , så de vil handle med de korrekte regler i spillet. Flise objekterne i det niveau. Kompiler koden, og køre det igennem en fil packer til distribution.