? Videospil er blevet en multi-milliard dollar industri på verdensplan. Som teknologi i computere og datalagring blev mere avanceret, blev computerspil stadig mere kompleks og gav spillerne flere muligheder og spil værdi . I dag, mange spil har scripts og aktører ligesom et tv- show eller en spillefilm , og det moderne spil blandinger historie, karakterer , handling og spil kontrol for at skabe et fuldgyldigt interaktiv og medrivende oplevelse . Udvikle spil tager en masse mennesker med forskellige talenter. Writers
Medmindre spil er baseret på en sport franchise- eller konkurrence (såsom fodbold eller NASCAR, ) der er behov for en historie, der flytter spillet frem og får spillerne involveret. Videospil har en involveret pre-produktion proces, der starter med forfattere sætte en historie sammen , at spillet vil følge , og historien omfatter specifikke ideer til niveauer , og hvordan spil og historie vil blande sammen . Sommetider disse historier er skabt af de spiludviklere , eller de kan være baseret off af andre egenskaber, såsom film eller grafiske romaner .
Storyboarding
Når den grundlæggende historie er blevet oprettet, vil grafiske designere designe storyboards på lignende måde til, hvordan direktører planlægge deres film skud. Et storyboard er et billede, der enten trukket eller computer designet , der repræsenterer et skud i kampen. Det er meget lig et panel i en tegneserie . Dette hjælper vejlede spildesignere og får alle på den samme side om, hvordan spillet vil se ud , og hvad programmørerne har brug for at fokusere på at gøre kampen til en realitet. Tegn , våben og andre store spil komponenter er også tegnet, så de kan programmeres ind i spillet.
Program Movement
spil designere kan bruge storyboards og figurmodellerne at programmere en grundlæggende skitse af spillet, så de kan begynde at indtaste animationer hvordan figurerne flytte og hvordan objekter i spillet interagerer med hinanden . Sommetider er alle gjort i edb-systemet og til tider designere vil bruge " motion capture ", som er, når menneskelige kunstnere er hooked op til en computer med forskellige sensorer , der registrerer dem gør bevægelser, der kan efterlignes i spillet.
< br >
skuespillere
p Hvis et spil er historie intensive, er skuespillere ofte ansat til at bringe de tegn til livet. Sommetider karakter modeller vil blive baseret ud af de aktører, der er portrættere dem , og ved andre lejligheder , kun skuespillerne levere stemmerne . Dette giver spillet en følelse af autenticitet og øger produktionen værdi for spil afspiller. Berømtheder vil ofte blive involveret i spillet voice-over proces, især hvis spillet er baseret ud af en film , at de er i hovedrollen i.
The Game Engine
spillet motor er den computerkode , der sætter det hele sammen , og gør det muligt for spil at spille. Tegnet modeller , stemmer, miljøer og spil er alle sammen ved at spillets motor til at skabe en interaktiv oplevelse , der skal vises sømløst når det er gjort godt. Spil motorer ofte genbruges i andre spil fra samme udvikler, hvor en grundlæggende styring ordningen og fysikmotor påføres en ny historie med nogle opgraderinger og nye figurer . Sports spil er almindelige eksempler på dette , hvor den samme motor brugt i årevis med nogle mindre tilføjelser og vagtplan ændringer med hvert nyt år udgivelse.