Game Maker er et videospil -making program, der er designet af YoYo Games . Den er designet til at give brugerne mulighed for at skabe videospil uden forudgående kendskab til programmering eller erfaring , mens den samtidig tillader dem med kendskab til programmering at bruge script sprog til at skrive ansøgninger og gøre mere komplekse spil. Game Maker giver mulighed for mange typer af spil , og er intuitiv at lære. Forberedelse af din spil
Beslut hvilken type spil , du ønsker at gøre . Hvis du ønsker at lave et spil som Pac- Man, spille en masse Pac -Man først og tage noter om, hvordan tegnene farten , og hvad de funktioner er, at du ønsker at efterligne . Lav en liste over funktioner, du ønsker i dit spil, og derefter optage dem i den rækkefølge , som du tror , de vil være nødvendigt at blive programmeret , hovedsageligt give dig selv en to-do liste .
Lave et spil Simply
game Maker er hovedsagelig et spil motor . Meget ligesom motoren på en bil, skal du opbygge kroppen af spillet omkring det og lave en række forskellige ser spil hele kører på den samme grundlæggende motor. Mens programmet lover, at du kan skabe spil uden at skulle skrive nogen kode , virkeligheden er , at du bliver nødt til at indsætte koden her og der for at få nogen detaljeringsgrad i dit spil , og den måde , det spiller . Game Maker bruger en række træk og slip menuerne til at gøre den grundlæggende konstruktion så intuitivt som muligt, men så kan du bruge koden til at ændre disse funktioner til at gøre dit spil mere unik .
Resources
rummet er den grundlæggende funktion, du skal starte med for ethvert spil. Rummet definerer rum, hvor dit spil foregår , så hvis du ikke har et værelse programmeret dit spil ikke fungere. Hvert spil skal have en plads på et minimum.
Objects er bygget ved hjælp af objektet ressource, og et objekt er noget, der er inde i rum i dit spil. Tegn , våben, power-ups , værktøjer og møbler er alle objekter , og skal være oprettet individuelt.
Sprites er, hvad objektet ser ud. Møbler vil for det meste handle på samme måde, men ville alle se anderledes fordi deres sprites er forskellige.
Game Maker er et event-baseret motor , når en begivenhed , skal udløse en handling som svar , og disse får lænket sammen til en sekvens af hændelser , der skaber dit spil.