Spiludvikling kan være en tidskrævende og udfordrende affære , selv for dem uddannet i datalogi. Kommercielle spil er skabt af store hold af kunstnere, forfattere , niveau designere, lydteknikere og programmører fra flere specialer , fra grafik til kunstig intelligens. Kom i gang med spiludvikling som amatør kan derfor være en skræmmende opgave. Instruktioner
1
beslutte, hvilken slags spil, du ønsker at gøre . Dette er op til dig , og vil påvirke, hvordan du arbejder inden for senere trin . Sandsynligvis den slags spil, du vil ønsker at gøre , er også den slags spil, du kan lide at spille . Hvis du er en fan af first-person shooters , så du sikkert drømmer om at lave din egen Doom eller Counterstrike . Hvis du er en RPG fan, du ønsker at opbygge din egen Final Fantasy eller Baldur Gate .
2
Beslut hvad aspekt af spillet udviklingsprocessen interesserer dig . Ingen kan være den bedste til alting, og kun få af os virkelig ønsker at prøve . Hvis du er en kunstner, så tanken om at bruge utallige søvnløse nætter skrivning gådefuldt over pointer aritmetik og forsøger at beslutte, om at gå til den simple O [ n2 ] algoritme eller mere hukommelse -intensive og kompliceret at implementere og debug , men hurtigere , O [n log n] algoritme måske ikke, hvad du havde i tankerne . Mens en programmør vil blive glad ved tanken , men mangler den ringeste anelse om, hvordan man gøre sine grafik overgå Pac -Man -niveau.
3
Vælg et sprog eller en motor. Dette vil afhænge af dit svar til de første to trin . Hvis det er programmering, der interesserer dig , kan du ønsker at dykke lige ind med Python plus PyGame , Java med LWJGL eller C + +. Hvis du er en kunstner og ind RPG'er kan RPG Maker XP, Game Maker eller RPG Toolkit være mere din gyde , eller måske endda BlitzMax . Hvis du kan lide adventure spil , måske du kan starte med Inform 7.0 eller Adventure Game Studio . Der er få forkerte svar i denne fase af spillet.
4
Lær dine værktøjer og holde med dem . Der er et gammelt ordsprog , "Det er en dårlig håndværker , der bebrejder hans værktøj . " Spiludvikling er en vanskelig virksomhed, og uanset motor eller sprog , du har valgt , vil have sine fordele og ulemper. Der vil altid komme et tidspunkt, hvor arbejdet med et værktøj , når du opdager , at en rival, uforenelig værktøj gør en given opgave noget nemmere .
5.
Start enkel. Hvis du ønsker at gøre et første -person shooter , ikke tilstræbe en Crysis - dræber på dit første spil : Sigt efter en sjov lille Doom klon. Hvis du ønsker at lave en RPG, tager ikke sigte for hundrede timers episk, der vil ødelægge Final Fantasy. Sigt efter en sjov fangekælder kravle at redde prinsessen . Dette giver dig en chance for at lære dine værktøjer , for at bevise at andre udviklere , som du måske nødt til at slå sig sammen med senere, at du er for real , og til at lave fejl , før du starter dit mesterværk . Aldrig give op på din drøm, men forstå, at ingen mesterværk nogensinde var en kunstners første maleri .