"Game Maker " er et program, der giver folk mulighed for at oprette deres egne pc-spil . Oprettelse af et spil vil i høj grad afhænge af din egen kreativitet , designe spillet i dit eget hoved . De grundlæggende vejledning i "Game Maker " involverer skabe begivenheder for spillet og de billeder, der repræsenterer dem . Sprites
Sprites repræsenterer alle billederne i spillet. At lægge op en sprite , gå til menuen Ressourcer , du vil gå her ofte , mens du opretter spillet. Vælg "Opret Sprites " kommando . I det vindue, der vises , skal du indtaste et navn til din sprite og derefter klikke på " Load Sprite "-knappen. Dette bringer et andet vindue , hvor du skal bringe Resources menuen og vælge en af de mange. Bmp billeder til at repræsentere din sprite . Ved at trykke på "OK" knappen vil redde dette sprite .
Begivenheder
Begivenheder som objekter og lyde skaber handlingen i spillet. I Resources menuen, vælg " Opret objekt" fra drop- down boks til at bringe op Objektegenskaber kassen. Fra denne boks, vil du vælge navnet på objektet, og vælg alle ønskede handlinger for objektet. Beslut , hvis du ønsker dette objekt til at være fast eller synlige. Med " Add Event" knappen, kan du vælge begivenheder for dit objekt til at gøre. Den højre side af boksen har lister over bevægelser for dit objekt til at udføre. Dobbeltklik på et af disse træk for at få den næste boks , hvor du vil indtaste oplysninger om flytningen, som hastighed og retninger . Hvis du vil tilføje lyd til begivenheden, gå til Object Properties boksen og vælg " Kollision " fra menuen Tilføj ny begivenhed , og klik derefter på "Sound " ikonet i kolonnen Handling for at hente Play vinduet Lyd. Denne artikel indeholder en liste over lyde for dig at komme ind i Øresund felt.
Værelser
Værelserne er hvor spillet foregår . Med " Opret rum" kommando i Resources menuen, på værelset i boksen vises. I venstre navigationsrude , skal du vælge "Indstillinger" , og du kan nu indtaste dit eget navn og billedtekst til dit spil . Når du går til fanen Objekter , dobbeltklik på den " Object Name" ikon, som skal ligne en clipboard . I det vindue der kommer op , kan du finde dine gemte objekter føje dem til dit værelse. Nu kan du oprette en baggrund for det rum ved at gå til fanen Baggrund og vælge en af de tilgængelige baggrunde på listen.