Programmering gratis internet spil er en fantastisk måde at opbygge en portefølje enten som en programmør eller som grafiker , hvis disse felter interesserer dig. Her er en trin -for- trin guide til , hvad du skal gøre for at oprette en gratis Internet spil , lige fra at designe den til programmering og afprøvning og offentliggøre spillet til en af flere online gratis spil sites , eller til din egen hjemmeside. Ting du har brug
Et program kan levere grafik, animation og programmering alle bundet sammen, som f.eks : Hej Adobe Flash
Microsoft Silverlight
En hjemmeside for at være vært for dit spil
Vis Flere Instruktioner Salg Plan -og program dit spil
1
Brug et tekstredigeringsprogram eller pen og papir til at skrive pseudokode til at designe , hvordan dit spil vil arbejde og interagere med spiller (e) for eksempel: Hvis ( Player klikker box) { Box kontrollerer andre bokse omkring det for en match.If (boks finder en samme farve match ) { Box eksploderer } If ( Box ikke finde et match ) { Play negative lyd }} < br >
2
Design de forskellige objekter ( grafik , figurer , baggrund, osv.) til dit spil. Hvis du bruger Adobe Flash du kan designe dem lige i Flash , eller bruge et eksternt program som Photoshop til at skabe de filer og importere dem ind i Flash.
Selvom æstetik ikke er så vigtige for et spils succes som den faktiske spilbarhed og historien bag spillet ( hvis nogen) , kan de stadig gøre forskellen mellem en vellykket spil , og et mislykket én. Prøv også at bruge filtre såsom glød effekter sparsomt.
3
Giv hver interaktiv objekt et unikt navn , der skal bruges i programmeringen koden. Brug camel -case ved navngivning , startende med det første bogstav lavere sagen, herunder ingen mellemrum , og hvert nyt ord begynder med et stort bogstav . Eksempler kan være " playerRed " eller " playerBlue " eller " teamSpaceship . "
P Det kan hjælpe dig til at liste alle navnene til dine objekter på et stykke papir, så du kan holde dem lige og let at reference.
4
objektorienteret programmering at give dine objekter til at interagere, og tildele logiske konsekvenser for denne interaktion. For eksempel, hvis du ønsker et rumskib til at eksplodere , hvis det løb ind i en meteor , og at koste spilleren et liv ville din pseudo- kode ser nogenlunde sådan ud: .
P Hvis ( teamSpaceShip ) x == ( asteroide . ) x derefter { teamSpaceship ( eksplodere ) } funktion ( eksplodere ) { erstatte teampSpaceship grafik med Eksplosion grafiske , end nuværende aktiviteter; PlayerLivesRemaining - = 1 }; If ( playerLIvesRemaining ) == 0 then { GameOver () }}
< br > 5
Debug spillet ved at teste det for at sikre det virker .
Beskyt og udgive dit spil
6
Når spillet er blevet testet mange gange af flere spillere og er bug-fri , kan du ønsker at ansøge om en formel ophavsret .
7
Gem spillet i et passende format til forelæggelse for Web. Hvis du har oprettet det i Adobe Flash , for eksempel, vil du ønsker at eksportere filen som en. Swf
8
Indsend spillet til en af de mange gratis online gaming sites , som f.eks kongregate.com eller udgive din egen hjemmeside.