Level design er en vigtig del af spillet designprocessen. Ligegyldigt hvor god gameplay eller grafik , niveauet en spiller står over bestemmer en stor del af spillerens nydelse af spillet . Et dårligt designet niveau kan være frustrerende i bedste og et spil killer i værste fald. Så for at designe et spil niveau, der fanger og fastholder spillernes opmærksomhed, mens dem med en følelse af realisering fra dens afslutning , bør du gøre dig bekendt med de teknikker, der anvendes til at lave en plan til en succes. Tutorial Emner
Level design er mere end at skabe et kort. God level design kræver, at du være vidende om alle aspekter af spillet , som du opretter det niveau . Level design tutorials vil give dig , at en fuldstændig bredde af viden .
Tutorials er tilgængelige i så forskellige emner som pre-produktion planlægning , workflow , originalitet, pacing og historien elementer. Alt, hvad der går til at gøre et godt spil er involveret i at gøre et godt niveau for spillet og vil blive dækket af tutorials.
Tutorial typer
p Der er to grundlæggende tutorial typer, du vil komme på tværs , når du søger efter spil level design tutorials. De beskæftiger sig med level design teori , og de, der beskæftiger sig med level design ansøgning. Teori tutorials tendens til at gå ind i de funktioner spil niveauer . Du ønsker at studere disse for at finde ud af de forskellige mål for at nå i dit design. Ting som, hvad der skal medtages i et niveau baseret på den spiltype , der er designet til , og hvad at understrege i et design er begge emner bredt dækket i tutorials rettet mod game level design teori.
De faktiske nødder og bolte af spillets design , vil du ønsker at opsøge disse tutorials rettet mod design ansøgning. Disse tutorials vil dække alt fra 3D-objekt og karakter design til spil på forhindringer og layout. Du kan finde anvendelse tutorials, der er game -specifikke, dækker level design for allerede eksisterende spil motorer som Unreal Engine 3 anvendes til sådanne spil som " Gears of War" og " Bioshock " . Eller du kan finde ansøgning tutorials , der dækker generelle niveau design teknikker er anvendelige i ethvert spil motor.
Tutorial Steder
Tutorials kan normalt findes på steder med speciale i et enkelt spil eller spilmotor . Half- life level design tutorials kan være placeret ved ventilen Developer EF-Site , for eksempel. Eller du kan finde tutorials gennem websteder , der afsættes til 3D-modellering og animation, ligesom 3DBuzz.com eller CGSociety.com (se Resources). Anywhere folk, der er interesseret i level design samles og kommunikere , er du sandsynligvis finde en liste over filer, dedikeret til udveksling af ideer gennem brugerskabt tutorials.