StarCraft er en af de mest succesfulde computerspil i historien , og Blizzard søger nu at udvide franchisen med efterfølgeren StarCraft II. StarCraft II fortsætter historien fra den oprindelige StarCraft spil samt udvidelsespakken Brood Wars, og vil blive udgivet som tre separate spil på grund af sin massive omfang. Der er ingen aktuel udgivelsesdato, men trofaste fans håber, at det vil blive udgivet i begyndelsen af 2010. Historie
StarCraft II er efterfølgeren til en af de mest velanskrevne real -time strategi ( RTS) computerspil nogensinde er udgivet . Det oprindelige spil blev udgivet i 1998 , og fans er blevet råber efter en efterfølger lige siden. Det oprindelige spil har solgt over 11 millioner eksemplarer på verdensplan ifølge blizzard.com vil bygherren bag spillet .
Operativsystem
StarCraft II blive frigivet samtidigt til Mac og PC. Spillet kan afvikles på Windows XP , Windows Vista , Windows 7, Mac OS X Leopard og Mac OS X Snow Leopard.
Graphics
StarCraft II er udstyret med en helt ny grafikmotor bygget fra jorden op. Det vil være kompatibel med DirectX 10 , hvilket er Microsofts bundt af video- drivere og programmer , samt Mac ækvivalenter. Blizzard har udtalt, at motoren vil være skalerbar, så det vil arbejde på tværs af en bred vifte af systemer . Baseret på de nuværende RTS -spil, et krav om en 128 MB RAM grafikkort i stand til Hardware TnL forventes .
CPU
minimumskrav for processorens hastighed er i øjeblikket forventes at være på et minimum , 1,4 GHz . Dette er bænken linje for mest aktuelle processorer , og bør ikke udgøre et problem for de fleste systemer .
Memory
512 megabyte RAM ( Random Access Memory) er den industristandard til computerspil , og det er det samme for StarCraft II . Jo mere RAM en computer har , jo hurtigere applikationer såsom StarCraft II køre.
Connection
Multi-player funktion er en stor del af StarCraft erfaringer over Blizzards online gaming service Battle.net . Battle.net kræver en internetforbindelse med hastigheder på over 28.8 Kbps for at muliggøre spil til at være vært . Spillede turneringer over et LAN (Local Area Network) kun kræver en TCP /IP -forbindelse.