Den tredimensionale (3 -D) funktion i Adobe Photoshop CS4 er en del af den udvidede pakke. 3-D giver en virtuel objekt, der skal importeres til en PSD arbejdsområde og manipuleres som om det var en reel objekt , før det gengivet som en todimensional (2- D) billedfil. Den udvidede billedsæt også mulighed for at male direkte på objekter , uden at eksportere tekstur filer og evaluere UV kort. På trods af disse kraftfulde nye funktioner , er der nogle begrænsninger , at selv Adobe anerkender . Ingen Objekter Med mere end 100 Textures
Mange grafiske designere bruger sofistikeret hardware for at sikre, at deres billedfiler indlæses problemfrit . Adobe Photoshop 3-D -funktionen vil gå i stå , og gå ned, hvis du forsøger at importere en 3-D objekt, referencer mere end 100 separate teksturer, uanset om computerens hardware kan håndtere belastningen .
Fotos No 3DS Max 2009 Støtte til DAE
efter male direkte på en model , som mange grafiske designere til at eksportere deres model fra Photoshop til et format, en 3 -D animation softwarepakke kan bruge. For Photoshop CS4 , er et af disse eksportmuligheder DAE . Udviklet af ikke-for -profit -teknologi samarbejde , den Khronos Group , dette format normalt giver mulighed for sømløs deling af digitalt indhold mellem forskellige manipulation programmer --- især 2 -D til 3-D. Dog vil DAE filer eksporteret fra Photoshop CS4 ikke åbne korrekt i 2009- versionen af 3-D Studio Max .
Halo Effect på upsampled Models
3 -D modeller, hvis teksturer tekstur filerne konverteres til 32-bit fra lavere bithastigheder vil producere en glorie effekt, når at blive malet direkte i Photoshop. Ofte teksturer i ældre modeller kommer i lavere bithastigheder at give dem mulighed for at gøre hurtigere i animationer og andre 3-D projekter. Denne konvertering problem vil sandsynligvis være en større problem , når du importerer ældre modeller ind i projektet.
Kan ikke arbejde på en model Off- Canvas
En af fordelene er en 3 -D model i en Photoshop-fil er evnen til at manipulere positionen af modellen som du har lyst . Dette kan omfatte at gøre modellen delvist overlade rammen af visning ( en bil kørte ud af en scene , for eksempel) . Desværre vil direkte maleri på modellen ikke arbejde for modeller, der er flyttet ud af scenen. Vær sikker på at gøre alt malerarbejde , mens modellen er helt i visningen og derefter placere det for den endelige sammensætning .