Du kan skabe et billede af en vulkan omgivet af brændende grund revner eller skabe et billede af brændende revner på en mursten bygning med en superhelt sprængning ildkugler . Photoshop har værktøjerne til at skabe specielle effekter i billeder. Med et par teknikker og lagdeling , bør du være i stand til at skabe et realistisk billede af brændende revner på ingen tid. Instruktioner
1
Launch Photoshop. Rul til "Filer " og derefter " Ny". En dialogboks vises. Ændre bredden til 625 pixels og højden til 417 pixels og klik derefter på "OK". Rul til "Image " og derefter klikke på "Image Size ". En dialogboks vises. Nederst i dialogboksen , klik på drop- down boksen og vælg " Bicubic (bedst for glatte overgange ) . " Kontroller tre kasser over rullelisten og klik derefter på "OK". Et nyt lærred vises på skærmen.
2
Vælg " Gradient " værktøj . Vælg " Lag " fanen til højre på skærmen , og dobbeltklik på " baggrund" for at gøre det til et lag . Rul til værktøjslinjen til venstre på skærmen, og skifte " Paint Bucket " værktøj til at " Gradient " værktøj eller tryk "G" to gange på dit tastatur.
3
Vælg baggrundsfarver for forløbet. Rul til bunden af værktøjslinjen med de to bokse , der overlapper hinanden . Dobbeltklik på den øverste boks . En dialogboks vises. Under feltet , så skriv " 300000 " ( mørk rødbrun ) i " # "-boksen til " forgrund " klik på "OK". Dobbeltklik på den nederste boks for at vælge farven " 060.000 " ( sortbrune farve) til " Baggrund " farve og klik derefter på "OK".
4
Tilsæt gradient til lærredet . Placer musemarkøren på toppen af lærredet . Hold musen klikkertræning og træk den ned, indtil du når bunden af lærredet slip derefter musen klikkeren. Din tofarvet gradient vil dække hele lærredet .
5.
Opret et nyt lag . Klik på " Lag " fanen i højre side af skærmen. Klik på " Six "-ikonet i bunden af fanen til at oprette et nyt lag eller tryk "Ctrl + Shift + N. " Den nye lag vil vises øverst på skærmen. Dobbelt-klik på ordet " Lag 1 " for at ændre lagets navn til " Crack ".
6
Opret en crack form i midten af lærredet. Vælg " polygon Lasso " værktøjet (L) på værktøjslinjen. Skabe en horisontal zigzag facon , der dækker venstre og højre midtersektion af lærredet med " polygon Lasso " værktøjet.
7
Rul til værktøjslinjen til venstre på skærmen og vælg " Paint bucket "værktøj (G) eller tryk på" Shift + G ", hvis" Gradient "værktøj stadig er valgt. Dobbelt-klik på " forgrund "-boksen allernederst af værktøjslinjen. En dialogboks vises. Skriv " b13b08 " ( medium orange) i "# "-boksen og derefter klikke på " OK". Klik på " Crack " lag for at aktivere lag og udfylde dit crack form med farver, ved hjælp af " Paint Bucket " værktøj .
8
Opret farveforløb til at lave en 3D - udseende crack form. Tryk på " Ctrl + Shift + N " for at oprette et nyt lag over " Crack " lag. En dialogboks vises. Klik på " Crack " lag i " Lag " fanen og hold "Ctrl ". Klik på " Crack " lag en gang for at vælge den crack form. Du vil se et afsnit linje omkring crack form på lærredet. Undersøg formen for at se, hvor lyset vil skinne på crack form.
9
Aktivér nyt lag ved at klikke på dets lag. Mens crack figuren stadig er markeret med stiplede linier omkring det , hold " Alt" , mens du bruger " Rektangulær Marquee " værktøj (M) til at fjerne kun den stiplede linje dele af den form, der ikke vil have mørke gradienter anvendt på den. Disse hjørner er lyskilden af formen . Du skal have tre portioner af din form med et afsnit linje omkring det.
10
Vælg " Gradient " værktøj (G) , og rul til panelet under menulinjen. Klik på drop -down-knappen under "Image" menu til at vælge den anden boks af gradienten ( forgrund til gennemsigtig gradient) . Påfør gradient til de fremhævede portioner, der ikke blev fjernet .
11
Tilføj varme til revner. Vælg " Fjervildt Brush " ( Brush 30) og gøre børsten 150 pixels. Vælg den farve "White " for " forgrund ". Tilføj en glød effekt til de revner ved at klikke på musen en smule lavere end crack . Fremhæv revnen igen ved at holde "Ctrl " og derefter klikke på " Crack " lag. Brug " polygon Lasso " værktøjet ( L ) for at vælge alt , startende fra de fjerneste venstre og højre hjørne over revnen.
12
Tryk på " Ctrl + I" at vende dit valg og bruge " viskelæder "værktøj (E ) og" Fjervildt Brush "( Brush 30 ) for at udjævne eventuelle skarpe kanter og resten af glød. Vælg " Brush " værktøj og rul til sin panel til at ændre tilstanden af laget til " Overlay ". Vælg " udtværingsværktøjet " værktøj (R) og træk det opad for at gøre lysstråler kommer ud af sprækkerne. Rul til "File " og derefter klikke på "Åbn". Vælg et billede af " Ground Cracks ".
13
Placer billedet på et nyt lag lige over formen af revner. Tryk på " Ctrl " og klik på " Crack " lag gang for at vælge revnen igen. Invertere markeringen ved at klikke på "Ctrl + I " og derefter trykke slet . Ændre tilstanden af laget til " Overlay ". Åbn " Hue /Saturation" dialogboksen ved at klikke på "Ctrl + U " og derefter formindske " Saturation" til -100 . Brug " Fjervildt Brush " ( 150 pixel ) og " Eraser " værktøj (E ) til at slette toppen , så du kun kan se teksturen af revnen i bunden.