Tegning i en tegneserie stil i Photoshop CS4 ikke kun giver dig mulighed for at oprette dine egne tegneserier , men også lærer dig, hvordan du kommunikere visuelt . Denne færdighed er kernen af godt kompenseret job i grafisk design og andre grene af kommerciel kunst . Du kan tegne med en tegneserie stil i Photoshop ved hjælp af blot et par værktøjer , herunder " Blyant ", og lag -værktøjer. Det virkelige arbejde kommer fra din fantasi og din evne til at repræsentere 3-D former som 2 -D figurer. Døm ikke din oprindelige tegneserie tegninger for hårdt . Gør dyrke troen kan du forbedre din tegning med praksis. Instruktioner
1
Klik den stiplede rektangel ikonet på værktøjspaletten , og træk på lærredet for at skabe den rektangulære ramme for din første panel. Højreklik på rektanglet , og klik derefter på " Stroke ". Klik på "OK " for at trække rektanglet .
2
Klik på blyantikonet på værktøjspaletten at vælge " Blyant " værktøj , og derefter trække musen til at tegne figurer inden for rektanglet , at tilnærme formularer, du skal vises i panelet. For eksempel, hvis du illustrerer nogen skiløb kan du tegne en tændstikmand til person og ski, og bølgede linjer til at angive det sneklædte landskab . Forsøg ikke at trække perfekt. Formerne du tegner kun guider. Men gør bruger masser af diagonale linjer i dit panel , da disse tyder bevægelse og handling. Også tegne figurer repræsenterer tal , der er i bevægelse , såsom skiløber . Hvis du er komfortabel at gøre tegning streger på bare én bestemt retning , skal du bruge CS4 nye "Roter View" værktøj til at rotere visningen til at rumme denne slagtilfælde. Køre dette værktøj ved at trykke på "R. "
3
Klik på " Lag " vinduets " Nyt layer " -knap, som er ikonet umiddelbart til venstre for skraldespanden ikon nederst af vinduet.
4
Træk musen til at trække cylindre , kasser og andre simple 3-D figurer over 2-D figurer du spærrede i trin 2 . For eksempel, for at tændstikmand arme og ben kan du tegne cylindre. Om hjælp til at trække disse enkle former, skal du gøre følgende uden for Photoshop, på papiret : spore kun former for kasser , bolde , kegler, eller cylindre end digitale billeder af objekter omkring dit hjem. For eksempel spore en kegle i et billede af en lampeskærm . Spore en cylinder knyttet til en bold over et billede af en pære.
5.
Tilføj et nyt lag , som du gjorde i trin 3 , og derefter trække hen over de forenklede 3-D formularer, du tegnede til at definere deres detaljer. Tegn f.eks tværs cylinderen , der repræsenterer en persons brystkasse , kurver angiver personens brystmuskel . Brug anatomi referencer , som du gør dette. Du kan finde sådanne henvisninger på websteder som Google Krop , Grays Anatomy , eller Få Krop Smart . Også zoom i detaljer efter behov ved at trykke på "Z " og derefter klikke på musen. CS4 nye " Pixel grid" tænder automatisk for at hjælpe dig skelne de enkelte pixels , hvis du har brug for sådanne detaljer .
6
Drag over konturerne af alle objekter til at blive mørkere konturerne , som er karakteristisk for de fleste tegneserier.
7
Tegn en lille pil, der angiver retningen af din scenens lyskilde. Vurdere hvilke overflader objekter i dit panel er i skygge ved at se på pilen , og træk musen i lige linjer tværs af overfladerne til at skygge dem. Meget tegneserie shading er tegnet med linjer som disse.
8
Klik på ikonet med malerspanden fra værktøjskassen for at køre " Paint Bucket " værktøj , og klik derefter på den øverste farveprøve nederst på værktøjspaletten . Klik på en farve fra den dialogboks , der vises, og klik derefter på en figur i dit panel for at fylde det med farve. Brug solide farver såsom dem "Paint Bucket " værktøj udbytter , snarere end de graduerede farver i " Gradient " værktøj