3D modellering er kompleks og mangesidet proces , som regel involverer flere personer, der udfører forskellige opgaver. En 3D-model skal modelleres , tekstureret , og i nogle tilfælde , for bevægelse rigget . En vigtige aspekter af processen er at skabe den UV-kort . Et UV-kort fungerer som en guide , så kunstnerne kan bruge værktøjerne i et program som Adobe Photoshop til at male teksturer på modellen , som forvandler en livløs klat til noget mere realistisk. Én fejl, at mange mennesker først gøre , når du bruger Maya tænker , at de er nødt til at kopiere og indsætte for at få kort fra Maya til Photoshop. Heldigvis Maya giver et værktøj til dette formål. Instruktioner
1
Åbn Maya. Vælg "File " i menuen og vælg " Åbn". I den dialogboks , der vises , skal du finde en fil, du ønsker at få UV-kort fra, og åbn det.
2
ændre valget tilstand til polygonal . Markere hele polygonale overflade af modellen.
3
Vælg " UV Texture Editor. " I den dialogboks , der åbnes, skal du vælge " polygoner " og vælg " Snapshot ".
4
Name filen i "Snapshot " dialog " something_uv " og vælg den placering, du ønsker at gemme den til. Gør størrelsen 1024 1024 og filtypen " Targa " eller " PNG ". Klik på "OK".
5
Open Photoshop. Vælg "File " i menuen og vælg " Åbn". I den dialogboks , der vises, find det billede du lige har gemt fra Maya og åbne det. Du kan nu bruge de værktøjer af Photoshop til at male en tekstur kort for modellen .