Når du arbejder med 3D-billeder i Adobe Photoshop ( CS3 Extended , CS4 Extended og CS5 ), kan du gengive et objekt i en bred vifte af wireframe modeller. Wireframes afslører den underliggende struktur ( skelettet ) af objekterne dine arbejder med. Den rendering vil være specifikke for det lag, du har valgt , så hvis du har 3D- objekter i flere lag , vil det være nødvendigt at gøre hver enkelt af dem individuelt. Ting du skal
Adobe Photoshop CS3 Extended , CS4 Extended eller CS5
Vis Flere Instruktioner
1
Konverter billede til en 3D-lag . Hvis du allerede arbejder med et 3D-objekt , skal du springe dette trin over. Ellers bliver du nødt til at konvertere dit billede til et 3D-lag . Flere muligheder eksisterer afhængigt af, hvad dit formål er. Hvis du vil konvertere dit billede til et 3D- form, åbne dit billede , og derefter vælge "3D > Ny form fra lag . " Dette vil bede dig om at vælge mellem de figurer til rådighed , som omfatter kegle, kube , kugle , etc. Konvertering af dit billede til et 3D- form vil fordreje dit billede betydeligt , så ofte den bedste måde at starte er at du blot udfylde dit lærred med en enkelt farve, derefter konvertere det til et 3D-lag . Effekten vil være at skabe formen på din valgte farve i det tomme rum . Du kan også konvertere dit billede til et 3D- postkort (hovedsagelig dreje 2D-billedet til en selvstændig plan, som kan bevæges i rummet) ved at vælge " 3D > Ny 3D postkort fra Layer ". Du kan også konvertere dit billede til gråtoner ( "Image > Tilstand > Gråtoner "), og konvertere hele lag i en 3D- mesh ( hovedsagelig en dybde kort svarende til lys værdier) ved at vælge " 3D > Ny Mesh Fra gråtoner , " og vælge en af figurerne .
2
Rediger dit objekt . Når du har din 3D- objekt, kan du placere det på lærredet. Vælg 3D-værktøj placeret på den nederste del af din værktøjslinje. De værktøjer, du kan vælge fra omfatter rotere, roll, pan , rutschebane, skala og mere, afhængigt af hvilken version af Photoshop , du bruger . Du kan også bruge nogen af de standard Photoshop-værktøjer her maling, beskære, tilføje tekst , etc. Husk dog, at mange af disse ændringer kan gå tabt i overførslen til wireframe .
3
åbne 3D vindue . Vælg "Window > 3D. "
4
Vælg gengive indstillinger og gøre . I 3D-vinduet , tryk på knappen Scene , som er øverst til venstre i vinduet, og viser flere kasser forbundet med linjer. Lidt nedenfor kan du se ordet "Preset ", og ved siden af, "Brugerdefineret Render Settings". Klik på pilen ved siden af denne , og en liste over render presets vil blive vist. Udover standard wireframe , vil du være i stand til at vælge fra en skjult wireframe , en linje illustration , toppunkter og skyggefulde hjørner , skyggefulde wireframe og meget mere. Der er også en knap læsning " Render Settings ", som vil tillade dig at ændre presets passer bedre til dit formål.
5.
Tilpas dine indstillinger. Hvis du har oprettet en brugerdefineret render indstilling, du kan gemme det i " Render Settings " vinduet ved at klikke på diskette-ikonet . Du kan slette en forudindstillet ved at vælge den og trykke på ikonet med skraldespanden .