3D-modeller bliver brugt mere og mere ofte , da mange har spillefilm , tv-programmer og videospil stole på dem til at producere deres indhold. Normalt, hvis grafik kunstnere ønsker at bruge 3D-modeller i et dokument , de skaber for print, bliver de nødt til at oprette en 2D render af modellen i en rendering program, og derefter importere det resulterende billede i grafikprogram . Men med udgivelsen af Photoshop CS3 Extended , gjorde Adobe det muligt for brugere at importere deres 3D-modeller direkte ind i programmet. Og snarere end at være flade billeder , kan de manipuleres ligesom de kunne i en rendering program . Photoshop kan importere de fleste af de store 3D filtyper. Instruktioner
1
Load 3D model eller modeller, som du ønsker at arbejde med på din computer.
2
Åbn Photoshop CS3 Extended. Vælg "File " i menuen og klikke på " Åbn ". Gå til det dokument, du ønsker at tilføje din model til et åbent det.
3
Vælg " Lag ", derefter " 3D Lag " og klik " Nyt lag fra 3D-fil . " I den dialogboks , der popper op , gå til en af de 3D-modeller , du har lagt i trin 1. . Modellen vil blive vist på lærredet.
4
Gå til "Lag " panel , og højreklik på laget med modellen. Fra valgmuligheder , vælg " Transform 3D-model . " Et nyt sæt 3D konkrete værktøjer vil blive vist , der vil tillade dig at rotere, skalere og placere model, hvor du ønsker det.
5
Klik for at åbne 3D-laget gruppe i laget panel. Du vil se , at alle de lag , der er forbundet med modellen er deres . Du kan åbne disse teksturer i et separat vindue , og male på dem ved hjælp af Photoshops værktøjer . Når du er færdig , skal du gemme dit arbejde som en høj opløsning JPEG .