? Meste af indholdet , som en bruger manipulerer i Photoshop er raster -baserede --- bitmapbilleder . De fleste af de værktøjer er designet til at operere på denne form for data . Andet indhold eksisterer dog, at der ikke eller ikke helt raster baseret: type, figurer, udfyldningslag , Smart Objects , video , 3D . Ofte brugere skal flette dette indhold med foto indhold eller andre raster -baseret indhold til at skabe en endelig kunstværk . For at gøre dette, de bruger Rasteriser kommandoen til at omdanne ikke- bitmapbilleder i pixel -baserede data , som kan flettes med andre lag og fuldt redigeret med alle Photoshops pixel- baserede værktøjer . Vector Display
to hyppigst rasteriserede poster er form og tekstlag --- begge indeholder vektordata . I modsætning til raster billeder Photoshop viser punkter, linjer og flader , der udgør vektortegninger hjælp underliggende matematiske eller algoritmiske information. Det betyder, at de ikke behøver blive manipuleret pixel for pixel , . Stedet kan brugerne vælge dem med et enkelt klik , skalere og rotere dem uden at forringe billedkvaliteten , ændre deres farve eller andre attributter med lethed og udskrive dem på ethvert opløsning
Type Layers
Indtil en bruger træffer afgørelse om en endelige sammensætning type skal forblive som vektorgrafik på sit eget lag . Det er ikke muligt, for eksempel , til at vælge en skriftstørrelse og stil, rasterisere typen , anvende en sløring (eller lignende pixel-baseret ) filter og derefter ændre ens sind og gå tilbage og blot ændre skriftstørrelse og stil. Type af sin karakter , skal forblive i vektor-form under de indledende layout , så ændringer i skriftstørrelse eller typografi forblive klar og sprød på enhver indstilling . Brugerne bør rasterize kun skrive efter de fleste typografi beslutninger er komplet og redigeringer skal være færdig på pixel -niveau.
Formlag
Når en bruger opretter en ny form bruge nogen af de formværktøjer , Photoshop opretter et nyt lag består af et fyld lag - fyldt med den aktuelle forgrundsfarve - forbundet med en vektormaske i form af , hvad brugeren har tegnet. I modsætning tegne figurer i vektor illustration applikationer , tegning i Photoshop indeholder flere trin : dækker det aktive lag med et fyld lag , genererer en vektor maske baseret på, hvad brugeren trækker og afsløre alle dele af det underliggende lag er dækket af masken . Forståelse facon rasterisering kræver forståelse disse trin.
Shape Rasterisering
Photoshop tilbyder tre muligheder for rasterisering en figur lag. Kommandoen: Lag> Rasteriser > Vektormaske forlader fyld lag del af en form uberørt men konverterer vektoren maskedelen i et almindeligt lag maske som , for eksempel , kan en bruger redigere med en pensel . Kommandoen: Lag> Rasteriser > Fyld indhold forlader vektormasken del af formlag uberørt , og i stedet konverterer fyldet lagdel i en almindelig raster layer fyldt med den samme farve som den oprindelige fyld lag . Endelig kommandoen: Lag> Rasteriser > Shape fletter fyld lag og vektormaske skaber et almindeligt lag uden maske , hvor kun områder, der var under vektormaske facon der indeholder farve
. andre lag : fill , Smart Objects , video og 3D
rasterisering et fyld lag via lag> Rasteriser > fyld indhold konverterer fyldet del af lag i en almindelig raster layer og forlader lagmaske uberørt - svarende til at skabe en form lag og kalder lag> Rasteriser Vector Mask efterfulgt af lag> Rasteriser > Fyld indhold . Rasterisering en Smart Object-lag bryder Smart Object s forbindelse til den oprindelige fil , og forvandler det til en regulær raster layer klar til pixel redigering. Med Video eller 3D-lag rasterisering brugeren vælger et enkelt videobillede eller en særlig 3D- synsvinkel henholdsvis og rasteriserer at for at skabe en enkelt redigerbare todimensionalt stillbillede raster layer .
< br >