Maya er en af de førende 3D-modellering og animation programmer i verden. Det har været anvendt til en lang række projekter , fra film og tv til videospil . Men det er også ofte brugt til at integrere 3D- indhold og figurer i 2d grafik, såsom annoncer og plakater. I de seneste dette betød bare rendering ud 2D-billeder fra en Maya scene, og derefter åbne det billede i en grafik editor som Photoshop . Men med indførelsen af Adobe Corporation i Photoshop CS3 Extended versionen , blev det muligt at eksportere Maya modeller, og derefter importere modeller sig i Photoshop. Processen for at gøre dette er forholdsvis ligetil (selvom du skal have ColladaMaya plug- in installeret til Maya for at dette virker ) . Instruktioner
1
Åbn Maya. Vælg " Window" fra menuen , derefter " Indstillinger /Preferences " og åben "Plug -in Manager. " Du vil se en række plug- ins til at vælge fra . Klik på " Loaded " afkrydsningsfelt . Du kan nu eksportere i Collada format.
2
Vælg " File" og klik på "Åbn " for at åbne projektet model, du har arbejdet på .
3 < p> Vælg "File" og klik på " Eksporter". I dialogen vælger Collada som filtype , vælge de funktioner, du ønsker at inkludere og klik på " Eksporter".
4
Åbn Photoshop CS3 Extended. Vælg "File" formular i menuen og klikke på " Åbn ". I dialogboksen browse til Collada 3D-model -fil, du lige har eksporteret fra Maya og åbne det. Du vil se , at den polygon mesh model selv, såvel som enhver associeret teksturer eller bump maps, er blevet importeret og placeret på lærredet.
5.
Brug 3D-model værktøjer , du vil se på det øverst i grænsefladen til at positionere og rotere din model i visningen.