De seneste versioner af Adobe Photoshop har evnen til direkte importere 3D filer som Wavefront OBJ eller 3DS og placere dem i scene. Du kan endda anvende nye teksturer til modellerne ved at male dem med værktøjerne. Der er flere aspekter i denne proces . Oprettelse Scene
Start ved at skabe en scene for din 3D- objekt. Åbn Photoshop. Så gå til "File" og klik på " Ny". I dialogboksen , der åbnes gøre bredde og højde i pixels , uanset hvad du har brug for til dit projekt. Den opløsning du vælger , vil afhænge af dit projekt. Hvis du opretter en trykt annonce, vil du sikkert gerne sætte den til mindst 300 pixels, hvor, hvis du gør noget for nettet kan du lade det blive ved 72 pixels. Klik på " OK. "
Du bliver nu nødt til at beslutte, hvilken slags baggrund, du vil bruge. Du kunne "Copy " og " Indsæt" et fotografi i baggrunden , ved hjælp af skalaen og flytte funktionerne til at få det , hvor du ønsker det. Eller du kunne gøre en simpel farve eller farveforløb . For at gøre dette , skal du gå til " Fill " værktøjer , og vælg enten " Paint Bucket " eller " Gradient " værktøj . Vælg den farve eller gradient du vil bruge, og fylde lærredet ved at klikke på det.
Import 3D Model
Nu skal du importere 3D-modellen i den scene du har foretaget for det. I menuen, vælg " Lag " og derefter " 3D Lag " og klik " Nyt lag fra 3D-fil . " I den dialogboks, der åbner nu , gå til den 3D- model, du vil bruge, og vælg den. En ny 3D-lag vises i " Layer " panel .
Højreklikke på 3D- lag, du lige har oprettet , og klik på " Transform 3D-model . " I indstillingerne øverst justere skalaen af 3D objekt til størrelsen på dit lærred.
Maleri din model
Nu vil du male et nyt tekstur eller teksturer til din model til at erstatte eller ændre den ene , det har. Klik på 3D-laget til at åbne sine sub - lag. Du vil se mindst én texture lag. Du kan se mere om din model har separate teksturafbildninger anvendes til forskellige dele af modellen. Rediger tekstur lag, du vil arbejde med ved at dobbeltklikke på det.
Et nyt dokument vil åbne viser tekstur. Du kan nu bruge de forskellige " Paint " pensler til at male tekstur nogen måde du ønsker . Når du er færdig , klik på " CTRL " og " S. " Dette vil gælde den nye struktur til modellen. Nu gemme dokumentet .