Photoshops lyseffekter filter er ligesom den schweiziske hær kniv af Photoshop-værktøjer . Du kan bruge den til at tilføje dybde, dimension og endda overfladestruktur . Brug lyseffekter filteret til at konvertere en markering i tre -dimensionelle plast. Instruktioner
1
Åbn din Photoshop-dokument . Brug formen værktøj til at oprette en cirkel vektor objekt , eller lave en cirkulær markering fra billedet og kopiere det til et nyt lag. Fyld formen eller markeringen med rød .
2
Konverter markeringen til en alfakanal navnet " Ball " ("Gem Selection " i menuen Vælg ) . Med valget stadig er aktiv , skal du klikke på alpha kanal i kanalerne paletten. Påfør en hvid til sort radial fyld på valgområdet med hvid i midten. Dette er blot ét eksempel . Du kan bruge et filter eller virkning at skabe tekstur.
3
Påfør en " Gaussian Blur " filter. Indstillingen afhænger af teksturen Til dette eksempel , gå til 20 pixels. Kontroller , at den hvide highlight området ikke er skarpt defineret . Hvis det er, redo med en højere indstilling.
4
Klik på "RGB View " mode i paletten Kanaler , men holde valg aktivt . Åbn lyseffekter filer dialog. Tænd "Preview " for at se dine ændringer.
5.
Skift Lystype til " Omni ". Klik på midtpunktet af lyset i feltet Eksempel og flytte lyset center til lige over den lyseste punkt i forløbet. Drej " Intensitet " og indstille skyderen til 30 år. Træk Material skyderen mod " Plastic " ( omkring -70 ) .
6
Sæt Texture Channel til " Ball ". Check "White er High" og trække Højde skyderen mod " bjergrige " (50 til 60).
7
Luk dialogen . Din kreds vil nu ligne en plastik bold .