Microsoft Office PowerPoint har to forskellige typer af effekter, som du kan føje til en præsentation . Overgange giver en animeret måde at flytte fra et dias til den næste, og animation ordninger tillader objekter på et dias for at indtaste , understreges , flytte -og udrejse. Du kan udløse animation ordninger med et klik på musen, eller de kan ske automatisk baseret på brugerdefinerede tider. Indgang
Indgang ordninger i PowerPoint er nok den mest almindelige animationer , som du vil bruge. Den subtile effekter af Fade og Zoom tillader genstande komme ind på diaset , men giver et minimum af distraktion. Andre ordninger som Flyv ind eller Bounce giver meget mere visuel flair , men kan forårsage en distraktion under en præsentation . Tilpas animation ordningen ved at klikke på " Animationer " fanen og derefter klikke på "Effekt Options " knappen til højre for ordningerne. Der kan du tilpasse indstillingerne for animation. Du kan justere timingen i Timing afsnit af Animation fanen.
Vægten
Vægten animation ordninger tillader dig at henlede opmærksomheden på et objekt, der allerede er på diaset . For eksempel, hvis du ønskede at fremhæve det andet punkt, du foretaget efter alle tre point blev vist på diaset kan du anvende en vægt animation ordning. Vægten ordninger gør det muligt at få objektet flash eller blive fed, for eksempel. Du kan tilpasse vægten ved at justere effekten muligheder som at vælge en vægt farve.
Bevægelsessti
Bevæge objekter rundt på dias ved hjælp af en bevægelsessti animation ordningen. Den bevægelsessti kan præ - definerede; for eksempel kan Loop, eller bevægelsessti tilpasses. Hvis du vælger Brugerdefineret Path mulighed, vil stien begynder , hvor du klikker på diaset og derefter, hvis du klikker på det igen vil skabe et nyt segment på stien. Dobbeltklik eller klik i begyndelsen af stien for at stoppe tegningen .
Exit
Alle exit animation ordninger er det modsatte af indgangen ordninger. Så du kan falme noget ind og fade det ud af det dias , når du ikke længere har brug for det . Det er ser bedre til at tilpasse exit animation , så bevægelse eller timingen af animationen er det modsatte af indgangen effekt så godt. Så hvis du har et objekt der flyver ind fra højre og tage et sekund for at gøre det, har til formål exit ved at flyve ud til venstre og tage et sekund for at forlade.
< Br >