Hvis du ved hvordan man designer en webside ved hjælp af HTML og CSS, og du har en vis forståelse for JavaScript , kan du oprette din egen web app spil til iPod Touch og iPhone. Reglerne er lidt anderledes til Apple iOS enheder på grund af forskelle i skærmstørrelse og den måde, hvorpå brugerne interagerer med web- sider på en iPod Touch , i modsætning til brugere udstyret med en mus. Mange tutorials , prøve sider og kodestumper er tilgængelige i Safari Development Library , som du kan bruge som grundlag for din egen web- app spil. Instruktioner
Introduktion
1
Research Apple Safari Development Bibliotek for ideer til, hvordan man kan designe dit spil. Denne hjemmeside indeholder nyttige tutorials , demoer og eksempelkode for alle former for iOS Web apps. For eksempel omfatter tilgængelige tutorials prøve kode til en TicTacToe spil og et Checkers spil , begge designet i HTML5 og konfigureret til offline spil .
2
Hent prøve koden fra Safari Development Library eller fra andre skabte tutorials af erfarne iOS Web app udviklere . Højreklik på hver fil , skal du vælge " Åbn med " og derefter åbne hver fil i Notesblok eller Web design software som Dreamweaver .
3
Højreklik på web -baserede spil konstrueret i HTML5 , JavaScript og CSS , og vælg " Vis kilde " for at se koden bruges til at skabe spillet. Bemærk , at meget af den krævede kode gemmes på andre sider . Søg efter links og scripts med . " Html ", " . Js " og " . Css " extensions . Indtast disse links ind i et nyt browservindue for at se dem , ved hjælp af samme rod mappe som den side, du ser i øjeblikket . For eksempel hvis en side er på " example.com ", for at se et link til "/scripts /sample.js ," du ville skrive " example.com /scripts /sample.js " for at åbne den pågældende side i din browser.
skabe indhold
4
CSS "
" koder for at angive størrelsen og formatering af dit spil indhold og supportsider. Undgå at bruge frame sæt, der ville tillade rulning frames indlejret i en webside .
5
Design sider og billeder holder den hukommelse begrænsninger iPod Touch i tankerne. For eksempel er størrelsen for billeder på en iPod Touch med mindre end 256 MB RAM 3 megapixel , er grænsen for en enhed med mere RAM er 5 megapixel
6
Hold Javascript henrettelser under 10 sekunder. . Hvis din kode tager længere tid at udføre , kan det hænge på en iPod Touch.
7
Hold samlede side størrelse til din web -baseret spil under 30 MB, herunder billeder og andre filer , der anvendes af Web app .
8
dig bekendt med iOS - specifikke kommandoer til at strømline dit spil til iPod Touch. For eksempel bruger "touch " begivenheder som " touchstart " og " touchend " snarere end mus kommandoer normalt anvendes i webside design . Safari Developer Bibliotek prøve koder vil også give dig " webkit " kommandoer udnytter iOS -specifikke funktioner, såsom tekst områder og knapper.
Test spillet
9 < p > Åbn et nyt vindue i din webbrowser og navigere til Apple.com /safari . Download og installer Safari-browseren , følge instruktionerne på hjemmesiden. Ændring af User Agent vil gøre Safari på din computer opfører sig som det ville på en iPod Touch.
10
Launch Safari og gøre " Udvikle " menuen synlig i toppen af skærmen ved at klikke på " Preferences" , under menuen Filer, og vælg derefter "Show Udvikle på menulinjen " option
11
Klik på " Udvikle " menuen. . Vælg "User Agent " efterfulgt af " Andet ". En dialogboks åbnes med et tekstfelt . Fremhæv og slet indholdet i tekstfeltet, og derefter indsætte følgende kode i tekstfeltet : " Mozilla/5.0 (iPod , U , CPU som Mac OS X , en) AppleWebKit/420.1 ( KHTML , ligesom Gecko ) Version /3,0 Mobile/4A93 Safari/419.3 "
12
Test spillet ved brug af Safari webbrowseren på computeren, før du uploader den til en webserver . Andre browsere , såsom Internet Explorer og Firefox , vil ikke vise spillet på nøjagtig samme måde. Når du har overført spillet til en server , teste det i vid udstrækning på en iPod Touch bruger Safari webbrowseren på enheden.