Som tidstro indlejrede systemer blev mere komplekse og software avancerede fra struktureret programmering til objekt-orienterede metoder blev nye modelleringsværktøjer nødvendige , ifølge Embedded.com . Unified Modeling Language ( UML ) blev udviklet som svar på behovet for en standardiseret objekt modellering sprog. UML kan tilpasses til at designe en række realtidssystemer , fra små 8 - bit microcontroller systemer til store multi-processor netværkssystemer . UML indeholder funktioner til modellering funktionalitet , objekter , stater, design mønstre og udvidelsesmuligheder funktioner. Ting du skal
Problem erklæring og brugernes krav til det system, du vil designe.
UML Software Modeling Tool (valgfri)
Vis Flere Instruktioner
1
Analyser systemkrav. Identificere, hvad det integrerede system, du designer nødt til at udrette , og hvilke begrænsninger det vil operere under . Begrænsninger i et realtids indlejret system omfatter typisk tid , hukommelseskapacitet og processor gennemløb . Dit problem redegørelse og brugernes behov er indgange til dette trin. Udgangen af dette trin vil være et sæt af systemkrav , der beskriver , hvad systemet gør, og kan ligeledes partition kravene mellem hardware og software.
2
Udvikle use cases . Med dit system krav som udgangspunkt , udvikle use cases , der dækker kravene . Use cases illustrerer kommunikation mellem en indlejret real -time system og eksterne aktører . Brug sager for realtidssystemer også definere timing og synkronisering krav.
3
Definer objekt struktur. Når use cases er defineret, kan objektet strukturen defineres. Objektet struktur af en real -time indlejret system omfatter definere objektet klasser og data hvert objekt klasse vil indeholde. Klassediagrammer og objekt diagrammer kan bruges til at modellere genstanden struktur . Ifølge ObjectMentor.com illustrerer klassediagrammer de attributter, operationer og relationer af en klasse til andre klasser.
4
Definer objekt adfærd. Objekterne i dit objekt struktur design vil have adfærd, der svarer til den funktionalitet, der er nødvendig for use cases . Object adfærd kan modelleres gennem statslige diagrammer , sekvens diagrammer og samarbejde diagrammer .
5.
Design en arkitektur . En arkitektur for en real-time indlejret system omfatter både fysiske og software aspekter . Arkitekturer er på højt niveau designs , der omfatter hardware og software systemer som helhed. Fysisk arkitektur kan modelleres ved hjælp Udplaceringsdiagrammer . Softwarearkitektur kan modelleres ved hjælp design mønstre . Objektet struktur og adfærd er defineret i de foregående trin bruges som input til designvof software -arkitektur.
6
Udfør mekanistiske design. Mekanistisk design omfatter brug klasse og objekt diagrammer til at repræsentere den kollaborative adfærd mellem små grupper af klasser eller objekter.
7
Udfør detaljeret design. Den detaljerede adfærd og struktur af de enkelte objekt klasser er defineret under den grundige designfasen. Den detaljerede udformning bruges til at skrive koden til realtid indlejret software .