Budgettet Radeon 4670 grafikkort blev udgivet i 2008 for at tilbyde pc-ejere anstændige frame rates og overlegen billedkvalitet til en overkommelig pris. Mens nyere produkter i Radeon online siden har overgået kortet , er det stadig i stand til at køre spil og programmer til acceptable hastigheder , hvis du bruger den med sine optimale indstillinger. Brugere kan justere indstillingerne fra dette kort fra føreren kontrolcenter eller fra de spil selv. De optimale indstillinger for dette kort ville undertiden kræve nogle ofre i billedkvalitet i bytte for bedre hastigheder. Resolution
den optimale opløsning indstillinger for en Radeon 4670 grafikkort i høj grad af den type skærm, du bruger. Se dokumentationen , der fulgte med skærmen til at bestemme , hvad dens "native " opløsning er. Indstil opløsningen på din video kort til native opløsning på din skærm for at modtage optimal ydeevne. Hvis du planlægger at bruge Radeon 4670 til gaming , bliver du nødt til at sænke opløsningen , afhængigt af systemkravene af spillet. Nyere spil gør større krav til dit system, så for en optimal spiloplevelse sænke opløsningen , indtil spillet kører på et acceptabelt tempo. De fleste moderne spil har indbygget benchmarking funktioner, der viser den frame rate , mens du spiller og giver dig mulighed for at sænke opløsningen , indtil du har en frame rate , der er tæt til tres frames per sekund.
Anti- aliasing
Anti- aliasing er en teknik til at udglatte takkede kanter, grafik i 3D-spil har. Den optimale indstilling for Radeon 4670 er "Brug programindstillinger ", som giver dig mulighed for at indstille niveauet af anti- aliasing fra spillet , som du ønsker at spille . Du kan tvinge niveauet af anti-aliasing indefra føreren kontrolcenter , men dette kan resultere i en performance nedgang . Hastigheden på din CPU og mængden af RAM, der er installeret på din PC , vil også være faktorer i den ydelse, du får fra et spil , så ved at sænke niveauet af anti-aliasing du kan få bedre frame rates på bekostning af visuelle troskab.
Vertical Refresh
vertikal opdatering , også kaldet " Vsync ", er en funktion, der låser frame rate af 3D-applikationer til opdateringshastighed af din skærm. Dette gøres for at forhindre noget, der hedder "skærm tåreflåd, " som er en visuel anomali, som gør det ser ud som om der er en lodret tåre i det visuelle , når man spiller et 3D-spil . Desværre kan dreje Vsync på resultere i en performance drop , mens du bruger Radeon 4670 . Den optimale indstilling er at sætte "Vent på lodret opdatering " til "Off , medmindre ansøgningen præciserer " og derefter dreje denne funktion til eller fra indefra hvad spil du vil spille. I ældre spil du kan slå det til for flottere billeder mens i nyere spil er det bedst slap for at opnå bedre resultater .
Mipmap Detail Level
mipmap detaljer niveau vil afgøre, hvor godt teksturer ser i 3D-spil . Med Radeon 4670 kort, du er i stand til at vælge mellem kvalitet og ydeevne ved at bruge en skyder i driveren kontrolcenter. For ældre spil , er den optimale indstilling "Kvalitet ", som vil gøre det visuelle ser bedre uden at ofre performance. For nyere titler , drop skyderen ned til " Performance" eller endda " High Performance " for at sikre acceptable frame rates til spil.