? Opsplitning er færd med at bryde en stor strøm af data i mindre enheder . I kommunikation opsplitningen størrelse er dikteret to steder. Den første er på applikationsniveau - det kan være til gavn for en ansøgning om at få store data segmenter eller små data segmenter. Den anden er på netværksniveau . Uanset længden af data til netværket modtager den har mulighed for at transportere den klump i ét stykke eller bryde det op i mindre sektioner . Både små og store datasegmenter har deres berettigelse. Datapakker
Information og budskaber rejse over netværk og på tværs af internettet på en struktur, der kaldes en pakke. Dataene rejser i kroppen af pakken og de programmer , der samler pakken sætte overskrifter på forsiden til både at beskrive de data for at muliggøre en samling , samt at løse det. Disse overskrifter udgør en overhead på transmissionen . Hvis fragmentering tærskel er sat for lavt , kan overskrifter optager mere plads end de data . Fra synspunkt af programmet organisere data til transmission, er større pakker mere effektive , fordi de gør det muligt prisen på overskrifterne til den pakke , der skal spredes over en større data belastning , reducere overhead.
trængslen
Selvom data rejser som en elektrisk impuls og elektricitet løber længden af wiren i netværkskablet på et øjeblik, kan ingen enkelt transmission have lov til at vare for længe . Datapakker blev skabt for at gøre det muligt for en mere retfærdig fordeling af netværksressourcer. Hvis en computer ønsker at sende 2 GB data , og får lov til at sende det som en kontinuerlig strøm , ville ingen anden computer på det samme kabel kommer til at sende data i lang tid - potentielt timer . Snitning data op i mindre segmenter tillader andre computere til at hoppe i og sende en sektion af deres data i mellem fremsendelsen af hvert segment af en stor transmission. Dette bremser færdiggørelsen af det store dataoverførsel , men det giver flere computere til at sende data i en rimelig periode . Netværk kan ikke tillade store pakker. Vanskeligheden er at afgøre, hvad længde betegnes som
multimedieapplikationer
Video og audio applikationer er ofte omtalt som " streaming " " for stor ". ; Dette betyder, at de ikke henter en fil , gemme det og derefter spille det , men de modtager stumper af hele filen og begynde at spille dem, når en procentdel af filen er blevet modtaget. Det ultimative inden for " streaming " er interaktive multimedieapplikationer : videokonferencer og internet -telefoni. I disse tilfælde har overdragelsen af lyd og billeder til at være hurtig nok til, at en interaktiv samtale skal finde sted. Multimedieapplikationer har små fragmentering tærskler. Andre netværk transmissioner anerkende modtagelsen af hver pakke og anmode viderespredning for tabte data. Interaktive applikationer ikke har fået tid til. En tabt pakke efterlader et hul stilhed , jo mindre denne kløft er mindre mærkbar det er, så småpakker er begunstiget
Overvejelser
fragmentering tærskel for et . ansøgningen ikke begrænser andre programmer. Opsplitningen tærsklen af et netværk , der kaldes en Maximum Transmission Unit, eller MTU , begrænser alle programmer sende data over dette net . Mens nogle programmer foretrækker små fragmentering tærskler , netværkets MTU har til at afbalancere behovet for at dele ressourcer retfærdigt med behovet for at reducere overhead.